Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBEMÖ-S02 | MATEMATİK EĞİTİMİNDE MATEMATİKSEL MODELLEME YETERLİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilerin matematiksel modelleme sürecinin ne olduğunu anlamaları ve modelleme ile ilgili bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda öğrencilere, gerçek hayat problemlerinin matematiksel modellerini oluşturma ve böylece problem çözme becerisi kazandırılmaya çalışılacaktır. Bu ders öğrencilere, matematik bilgilerini ve matematiksel düşünme yeteneklerini geliştirme fırsatı sunacaktır
Yrd. Doç. Dr. Funda AYDIN GÜÇ
1 | Model, matematiksel model, modelleme ve matematiksel modellemeyi tanımlayabilme ve ilişkilendirebilme, matematiksel modelleme sürecini tanıyabilme |
2 | Farklı gerçek yaşam problemlerinin çözümlenmesine yönelik matematiksel modelleme yapabilme. |
3 | Matematiksel modellemeyi gerektiren gerçek yaşam problemleri oluşturabilme ve çözümleyebilme |
4 | Matematiksel modellemeyi ve ortaöğretim matematik dersi öğretim programını ilişkilendirebilme, model oluşturma etkinliklerini tanımlayabilme, oluşturabilme ve çözümleyebilme |
5 | Matematiksel modelleme sürecinde teknolojiden yararlanabilme. |
Yok
Yok
Model, matematiksel modelleme, İlköğretim matematik programımızın perspektifinden matematiksel modellemenin önemi, farklı ülkelerdeki (amerika, hollanda, ispanya…) öğretim programlarında matematiksel modellemeye yapılan vurgular, matematiksel modelleme süreçleri, matematiksel modelleme becerileri ve bu becerilerin ölçülmesi, matematiksel modelleme becerilerinin ölçülmesine yönelik problemlerin geliştirilmesi, öğretmen adaylarının matematiksel modelleme problemleri geliştirmeleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Model ve modelleme nedir? | ||
2 | Problemi anlama, basitleştirme, matematikleştirme, çözme, yorumlama ve kontrol etme süreçleri nelerdir? Modelleme etkinliği 1: "Durağı nereye yerleştirelim?" | ||
3 | Modelleme etkinliği 1 çözüm yaklaşımları | ||
4 | Modelleme etkinliği 2: “Postacı” | ||
5 | Modelleme etkinliği 2 çözüm yaklaşımları | ||
6 | Modelleme etkinliği 3: “Nasıl depolayalım?” problemi | ||
7 | Modelleme etkinliği 3 çözüm yaklaışımları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Modelleme etkinliği 4: “Obezite problemi” Modelleme etkinliklerinin doğası | ||
10 | Modelleme Etkinliği 4 çözüm yaklaşımı Modelleme etkinlikleri geliştirme prensipleri | ||
11 | Modelleme Etkinliği 5: Voleybol turnuvası düzenleyelim! problemi Teknoloji ve matematiksel modelleme | ||
12 | Modelleme Etkinliği 5 çözüm yaklaşımları Modelleme etkinliklerinin sınıflarda uygulanması | ||
13 | Etkinlik sunumları ve tartışma | ||
14 | Etkinlik sunumları ve tartışma | ||
15 | Etkinlik sunumları ve genel değerlendirme | ||
16 | Final |
1. Hodgson, T. (1995). Secondary mathematics modeling: Issues and challenging. School Science and Mathematics, 95(7), 351-358. 2. Lesh, R., & English, L. D. (2005). Trends in the evaluation of models & modeling perspectives on mathematical learning and problem solving. Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, 37(6), 487-489. 3. Mousoulides, N., Sriraman, B., & Christou, C. (2007). From problem solving to modeling - the emergence of models and modeling perspectives. Nordic Studies in Mathematics Education, 12 (1), 23-47.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Uygulama/Pratik | 10 | 2 | 20 |
Proje Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
Proje Sunma | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |