GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBEMÖ-S02 MATEMATİK EĞİTİMİNDE MATEMATİKSEL MODELLEME YETERLİKLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencilerin matematiksel modelleme sürecinin ne olduğunu anlamaları ve modelleme ile ilgili bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda öğrencilere, gerçek hayat problemlerinin matematiksel modellerini oluşturma ve böylece problem çözme becerisi kazandırılmaya çalışılacaktır. Bu ders öğrencilere, matematik bilgilerini ve matematiksel düşünme yeteneklerini geliştirme fırsatı sunacaktır


Yrd. Doç. Dr. Funda AYDIN GÜÇ


1 Model, matematiksel model, modelleme ve matematiksel modellemeyi tanımlayabilme ve ilişkilendirebilme, matematiksel modelleme sürecini tanıyabilme
2 Farklı gerçek yaşam problemlerinin çözümlenmesine yönelik matematiksel modelleme yapabilme.
3 Matematiksel modellemeyi gerektiren gerçek yaşam problemleri oluşturabilme ve çözümleyebilme
4 Matematiksel modellemeyi ve ortaöğretim matematik dersi öğretim programını ilişkilendirebilme, model oluşturma etkinliklerini tanımlayabilme, oluşturabilme ve çözümleyebilme
5 Matematiksel modelleme sürecinde teknolojiden yararlanabilme.


Yok


Yok


Model, matematiksel modelleme, İlköğretim matematik programımızın perspektifinden matematiksel modellemenin önemi, farklı ülkelerdeki (amerika, hollanda, ispanya…) öğretim programlarında matematiksel modellemeye yapılan vurgular, matematiksel modelleme süreçleri, matematiksel modelleme becerileri ve bu becerilerin ölçülmesi, matematiksel modelleme becerilerinin ölçülmesine yönelik problemlerin geliştirilmesi, öğretmen adaylarının matematiksel modelleme problemleri geliştirmeleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Model ve modelleme nedir?
2 Problemi anlama, basitleştirme, matematikleştirme, çözme, yorumlama ve kontrol etme süreçleri nelerdir? Modelleme etkinliği 1: "Durağı nereye yerleştirelim?"
3 Modelleme etkinliği 1 çözüm yaklaşımları
4 Modelleme etkinliği 2: “Postacı”
5 Modelleme etkinliği 2 çözüm yaklaşımları
6 Modelleme etkinliği 3: “Nasıl depolayalım?” problemi
7 Modelleme etkinliği 3 çözüm yaklaışımları
8 Ara sınav
9 Modelleme etkinliği 4: “Obezite problemi” Modelleme etkinliklerinin doğası
10 Modelleme Etkinliği 4 çözüm yaklaşımı Modelleme etkinlikleri geliştirme prensipleri
11 Modelleme Etkinliği 5: Voleybol turnuvası düzenleyelim! problemi Teknoloji ve matematiksel modelleme
12 Modelleme Etkinliği 5 çözüm yaklaşımları Modelleme etkinliklerinin sınıflarda uygulanması
13 Etkinlik sunumları ve tartışma
14 Etkinlik sunumları ve tartışma
15 Etkinlik sunumları ve genel değerlendirme
16 Final

1. Hodgson, T. (1995). Secondary mathematics modeling: Issues and challenging. School Science and Mathematics, 95(7), 351-358. 2. Lesh, R., & English, L. D. (2005). Trends in the evaluation of models & modeling perspectives on mathematical learning and problem solving. Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, 37(6), 487-489. 3. Mousoulides, N., Sriraman, B., & Christou, C. (2007). From problem solving to modeling - the emergence of models and modeling perspectives. Nordic Studies in Mathematics Education, 12 (1), 23-47.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 5 70
Uygulama/Pratik 10 2 20
Proje Hazırlama 5 5 25
Proje Sunma 5 5 25
Bireysel Çalışma 10 4 40
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 4 4 5 4 5
ÖÇ 2 4 4 5 4 5 4
ÖÇ 3 4 5 4 4 5 4
ÖÇ 4 4 5 4 5 4 4
ÖÇ 5 4 5 4 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek