Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBEMÖ-S05 | ORTAOKUL PROGRAMLARININ İNCELENMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Eğitim ve öğretim programlarının temel ögeleri, bu ögelerin birbirine etkileri ve ilişkileri. Etkili program geliştirmede göz önüne alınacak temel ilkeler, program geliştirme teorileri ve ilköğretim matematik dersi programının incelenmesi. İlköğretim matematik programı geliştirmenin gerekliliğini ve program geliştirmenin süreçlerini kavramak, program geliştirme teorilerini ve ilköğretim matematik programını incelemek. 2005 yılından 2018 yılına kadar güncellenen, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı matematik dersi öğretim programlarını incelemek. Yapılandırmacı yaklaşımın öğretim modellerinden biri olan 5E öğretim modeline uygun ders planlarıyla ortaokul 5., 6., 7. ve 8.sınıf kazanımlarını ele almak. Sınıf içi uygulamaları yaparken çeşitli öğretim strateji/yöntem ve tekniklerden yararlanmak.
Doç. Dr. Üyesi Mihriban HACISALİHOĞLU KARADENİZ
1 | Eğitim ve öğretim programlarının temel ögelerin, bu ögelerin birbirine etkileri ve ilişkileri bilir. |
2 | İlköğretim matematik programı geliştirmenin gerekliliğini ve program geliştirmenin süreçlerini kavrar. |
3 | İlköğretim ve Ortaokul matematik dersi öğretim programını anlar ve uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | İlköğretim matematik programı geliştirmenin gerekliliğini ve program geliştirmenin süreçlerini kavramak, | ||
2 | program geliştirme teorilerini ve ilköğretim matematik öğretim programlarını incelemek | ||
3 | 2005 yılından 2021 yılına kadar güncellenen, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı matematik dersi öğretim programlarını incelemek. | ||
4 | 2005 yılından 2021 yılına kadar güncellenen, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı matematik dersi öğretim programlarını incelemek. | ||
5 | Yapılandırmacı yaklaşımın öğretim modellerinden biri olan 5E öğrenme modeline uygun ders planlarıyla ortaokul 5., 6., 7. ve 8.sınıf kazanımlarını ele almak. Sayı ve İşlemler Öğrenme alanını bütünüyle ele almak. | ||
6 | Yapılandırmacı yaklaşımın öğretim modellerinden biri olan 5E öğrenme modeline uygun ders planlarıyla ortaokul 5., 6., 7. ve 8.sınıf kazanımlarını ele almak. Sayı ve İşlemler Öğrenme alanını bütünüyle ele almak. | ||
7 | Yapılandırmacı yaklaşımın öğretim modellerinden biri olan 5E öğrenme modeline uygun ders planlarıyla ortaokul 5., 6., 7. ve 8.sınıf kazanımlarını ele almak. Cebir Öğrenme alanını bütünüyle ele almak. | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Yapılandırmacı yaklaşımın öğretim modellerinden biri olan 5E öğrenme modeline uygun ders planlarıyla ortaokul 5., 6., 7. ve 8.sınıf kazanımlarını ele almak. Veri İşleme Öğrenme alanını bütünüyle ele almak. | ||
10 | Yapılandırmacı yaklaşımın öğretim modellerinden biri olan 5E öğrenme modeline uygun ders planlarıyla ortaokul 5., 6., 7. ve 8.sınıf kazanımlarını ele almak. Olasılık Öğrenme alanını bütünüyle ele almak. | ||
11 | . Sınıf içi uygulamalarında çeşitli öğretim strateji/yöntem ve tekniklerden yararlanmak. | ||
12 | . Sınıf içi öğretimsel uygulamalarda çeşitli öğretim strateji/yöntem ve tekniklerden yararlanmak. | ||
13 | . Sınıf içi uygulamalarında çeşitli öğretim strateji/yöntem ve tekniklerden yararlanmak. | ||
14 | . Sınıf içi uygulamalarda çeşitli öğretim strateji/yöntem ve tekniklerden yararlanmak. | ||
15 | Final |
Geometri tahtası, geometri şeritleri, gönye, cetvel, pergel, iletki, Tangram, küre, prizmalar, piramit modelleri, çeşitli boyutlarda blok modelleri, kesir levhası, kum saati modeli, öğretmen adaylarının tasarladığı çeşitli, materyaller. Baki, Adnan. 2008; Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Harf Yayınları, Ankara Baki, Adnan. 2018; Matematiği Öğretme Bilgisi, Pegem, Ankara Baykul, Yaşar. Ortaokulda Matematik Öğretimi, Pegem, Ankara Baki, Adnan, 2017; Matematiği Öğretme Bilgisi, Pegem Yayınevi, Ankara Baykul, Yaşar. 2005; İlöğretimde Matematik Öğretimi, Pegama Yayıncılık, Ankara Altun, Murat. 2005; Matematik öğretimi, Aktüel Yayııncılık, Bursa Olkun Sinan; Toluk Uçar, Zülbiye. 2007; İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi Van De Walle, J. A. 2005, Elementary and Middle School Mathematics, Virginia Commonwealth University Bingölbali, E., Özmantar, M.F., 2009, İlöğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ev Ödevi | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 3 | 30 | 90 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 21 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |