Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBEMÖ-S07 | MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
öğrencilerin kavramsal değişim yaklaşımı ve matematik eğitimindeki uygulamalarına yönelik bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır.
Dr. Öğretim Üyesi Funda Aydın-Güç
1 | matematik öğretiminde kavramsal değişim yaklaşımını etkili şekilde kullanır. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Yapılandırmacı öğrenme teorisi ve modelleri, kavramsal değişim, kavramsal değişimde dikkat edilecek hususlar, kavramsal değişimi engelleyen faktörler, kavramsal değişim ve öğrenme teorileri, öğretim stratejisi olarak kavramsal değişim modeli, kavramsal değişimi sağlayan stratejiler, kavramsal değişim modeline uygun öğretim stratejileri ve öğretim etkinlikleri, kavramsal değişim metinleri ve çeşitleri (açıklayıcı ve hikaye), analojik öğretim stratejileri, analojiler ve çeşitleri (sözel, görsel ve sözel-görsel), çalışma yaprakları, çalışma yapraklarının özellikleri, çalışma yaprakları geliştirilmesine yönelik modeller, çalışma yaprakları geliştirilmesinde dikkat edilecek hususlar, çalışma yaprakları ile ilgili yapılan çalışmalar, çalışma yapraklarının öğrenme ortamlarında kullanımı, çalışma yapraklarının bölümleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Yapılandırmacı öğrenme teorisi ve modelleri | ||
2 | kavramsal değişim, kavramsal değişimde dikkat edilecek hususlar | ||
3 | kavramsal değişimi engelleyen faktörler, | ||
4 | kavramsal değişim ve öğrenme teorileri, | ||
5 | ğretim stratejisi olarak kavramsal değişim modeli, | ||
6 | kavramsal değişimi sağlayan stratejiler | ||
7 | kavramsal değişim modeline uygun öğretim stratejileri ve öğretim etkinlikleri | ||
8 | kavramsal değişim metinleri ve çeşitleri (açıklayıcı ve hikaye), analojik öğretim stratejileri, analojiler ve çeşitleri (sözel, görsel ve sözel-görsel), | ||
9 | kavramsal değişim metinleri ve çeşitleri (açıklayıcı ve hikaye), analojik öğretim stratejileri, analojiler ve çeşitleri (sözel, görsel ve sözel-görsel), | ||
10 | çalışma yaprakları, çalışma yapraklarının özellikleri | ||
11 | çalışma yaprakları geliştirilmesine yönelik modeller, | ||
12 | çalışma yaprakları geliştirilmesinde dikkat edilecek hususlar | ||
13 | çalışma yaprakları ile ilgili yapılan çalışmalar, çalışma yapraklarının öğrenme ortamlarında kullanımı, çalışma yapraklarının bölümleri. | ||
14 | çalışma yaprakları ile ilgili yapılan çalışmalar, çalışma yapraklarının öğrenme ortamlarında kullanımı, çalışma yapraklarının bölümleri. |
1. Limón, M., & Mason, L. (Eds.). (2002). Reconsidering conceptual change: Issues in theory and practice (pp. 115-135). Dordrecht: Kluwer Academic Publishers. 2. Vosniadou, S. (Ed.). (2009). International handbook of research on conceptual change. Routledge.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 9 | 126 |
Toplam İş Yükü (saat) | 175 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |