GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBEMÖ-S07 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMI Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



öğrencilerin kavramsal değişim yaklaşımı ve matematik eğitimindeki uygulamalarına yönelik bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır.


Dr. Öğretim Üyesi Funda Aydın-Güç


1 matematik öğretiminde kavramsal değişim yaklaşımını etkili şekilde kullanır.

Birinci Öğretim


yok


yok


Yapılandırmacı öğrenme teorisi ve modelleri, kavramsal değişim, kavramsal değişimde dikkat edilecek hususlar, kavramsal değişimi engelleyen faktörler, kavramsal değişim ve öğrenme teorileri, öğretim stratejisi olarak kavramsal değişim modeli, kavramsal değişimi sağlayan stratejiler, kavramsal değişim modeline uygun öğretim stratejileri ve öğretim etkinlikleri, kavramsal değişim metinleri ve çeşitleri (açıklayıcı ve hikaye), analojik öğretim stratejileri, analojiler ve çeşitleri (sözel, görsel ve sözel-görsel), çalışma yaprakları, çalışma yapraklarının özellikleri, çalışma yaprakları geliştirilmesine yönelik modeller, çalışma yaprakları geliştirilmesinde dikkat edilecek hususlar, çalışma yaprakları ile ilgili yapılan çalışmalar, çalışma yapraklarının öğrenme ortamlarında kullanımı, çalışma yapraklarının bölümleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Yapılandırmacı öğrenme teorisi ve modelleri
2 kavramsal değişim, kavramsal değişimde dikkat edilecek hususlar
3 kavramsal değişimi engelleyen faktörler,
4 kavramsal değişim ve öğrenme teorileri,
5 ğretim stratejisi olarak kavramsal değişim modeli,
6 kavramsal değişimi sağlayan stratejiler
7 kavramsal değişim modeline uygun öğretim stratejileri ve öğretim etkinlikleri
8 kavramsal değişim metinleri ve çeşitleri (açıklayıcı ve hikaye), analojik öğretim stratejileri, analojiler ve çeşitleri (sözel, görsel ve sözel-görsel),
9 kavramsal değişim metinleri ve çeşitleri (açıklayıcı ve hikaye), analojik öğretim stratejileri, analojiler ve çeşitleri (sözel, görsel ve sözel-görsel),
10 çalışma yaprakları, çalışma yapraklarının özellikleri
11 çalışma yaprakları geliştirilmesine yönelik modeller,
12 çalışma yaprakları geliştirilmesinde dikkat edilecek hususlar
13 çalışma yaprakları ile ilgili yapılan çalışmalar, çalışma yapraklarının öğrenme ortamlarında kullanımı, çalışma yapraklarının bölümleri.
14 çalışma yaprakları ile ilgili yapılan çalışmalar, çalışma yapraklarının öğrenme ortamlarında kullanımı, çalışma yapraklarının bölümleri.

1. Limón, M., & Mason, L. (Eds.). (2002). Reconsidering conceptual change: Issues in theory and practice (pp. 115-135). Dordrecht: Kluwer Academic Publishers. 2. Vosniadou, S. (Ed.). (2009). International handbook of research on conceptual change. Routledge.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 7 49
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 9 126
Toplam İş Yükü (saat) 175

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 4 5 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek