GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBEMÖ-S10 MATEMATİKSEL KAVRAMLARIN TARİHSEL GELİŞİMLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Matematik ile ilgili kavramların tarihsel gelişimine yönelik bilgi sahibi olmak ve etkinlikler geliştirmek


Doç. Dr. Cemalettin YILDIZ


1 Matematiksel kavramların tarihsel gelişiminin matematik dersi için önemini kavrayacak
2 Matematiksel kavramların tarihsel gelişimi ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olacak
3 Matematiksel kavramların tarihsel gelişimine yönelik etkinlikler geliştirecek
4 Matematiksel kavramların tarihsel gelişimine yönelik etkinlikleri uygulayacak

Birinci Öğretim


Yok


Yok


MÖ 50000 yıllarından başlayarak aritmetiğin gelişimi ve işlemler, geometri, analitik geometri, analiz, cebir, denklemler, logaritma, trigonometri, ölçüler, metrik sistem, kümeler, integral, determinant, sayılar, vektörler ve grafikler gibi konuların tarihsel gelişimleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Aritmetiğin Tarihsel Gelişimi
2 Geometriğin Tarihsel Gelişimi
3 Analitik Geometrinin Tarihsel Gelişimi
4 Analiz ve Cebirin Tarihsel Gelişimi
5 Denklemlerin Tarihsel Gelişimi
6 Logaritmanın Tarihsel Gelişimi
7 Trigonometrinin Tarihsel Gelişimi
8 Ölçüler ve Metrik Sistemin Tarihsel Gelişimi
9 Kümelerin Tarihsel Gelişimi
10 İntegralin Tarihsel Gelişimi
11 Determinantın Tarihsel Gelişimi
12 Sayıların Tarihsel Gelişimi
13 Vektörlerin Tarihsel Gelişimi
14 Grafiklerin Tarihsel Gelişimi

Yıldız, C. (2013). Analysis of history of mathematics usage of secondary school mathematics teachers on their lessons: Reflections on in-service training. Unpublished doctoral dissertation, Karadeniz Technical University, Trabzon. Carter, D. B. (2006). The role of the history of mathematics in middle school. Unpublished master’s thesis, East Tennessee State University, Canada. Kaygın, B., Balçın, B., Yıldız, C., & Arslan, S. (2011). The effect of teaching the subject of Fibonacci numbers and golden ratio through the history of mathematics.Procedia - Social and Behavioral Sciences, 15, 961-965. Lumpkin, B. (1997). Geometry activities from many cultures. USA: J. Weston Walch Publisher. Seyitoğlu, E., Akkaya, K., Yıldız, C., Arslan, S., & Çoştu, S. (2011). Students’ views about activities developed on the history of Pythagoras’ theorem.Procedia - Social and Behavioral Sciences, 15, 882-886. Tzanakis, C., Arcavi, A., Correia de Sa, C., Isoda, M., Lit, C-K., Niss, M., et al. (2000). Integrating history of mathematics in the classroom: An analytic survey. In J. Fauvel & J. Van Maanen (Eds.), History in mathematics education: The ICMI study (pp. 201-240). Dordect, Boston, London: Kluwer Academic Publishers. Swetz, F. J. (1994). Learning activities from the history of mathematics. Portland, ME: J. Weston Walch.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 3 30 90
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 21 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 21 21
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek