GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBEMÖ-S12 İSTATİSTİK ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Istatistiksel dusunme, ogrenme ve ogretme konularina dair guncel akademik calismalara hakim olmak.


Doc. Dr. Mihriban Hacısalihoğlu Karadeniz


1 Istatistiksel dusunmeye dair kavramlari anlama
2 Istatistik kavramlarini dogru kullabilme ve elestirel olarak yorumlayabilme
3 Istatistik ogrenme ve ogretme yaklasimlari hakkinda bilgi sahibi olma
4 Alanyazinda isttaistik egitimi ile ilgili yapilmis olan calismalara hakim olma

Birinci Öğretim



Yok


İstatistik verilerle düşünebilmeyi geliştirme yöntemlerinin ele alınacağı bu derste, ölçme, değişme, rasgelelik ve belirsizlik kavramlarının çağdaş anlamları sorgulanacaktır. Bilgi ve İletişim Teknolojileri de dahil olmak üzere değişik araçlar ve yöntemlerle temsil yöntemlerinin tartışılacağı bu ders kapsamında istatiksel düşünme istatistik okuryazarlığı kavramlarının boyutları da tartışılacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Istatistiksel dusunme nedir?
2 Istatistiksel okuryazarlik nedir?
3 Veri toplama, verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi
4 Dağılım kavramı ve sıklık dağılımları
5 Merkezî eğilim ölçüleri ve dağılım ölçüleri
6 Istatistik kavramlarina dair ogrenci dusunme bicimleri 1
7 Istatistik kavramlarina dair ogrenci dusunme bicimleri 2
8 Istatistiksel dusunmede olusan zorluklari ve kavram yanilgilarini onleyecek ogretim yontemleri
9 Ogrencilerin istatistiksel dusunme bicimlerini anlama ve onlarin dusunmelerini zorluklar ve kavram yanilgilari acisindan analiz edebilme
10 Istatistik konu ve kavramlarinin günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi
11 Istatistik ogrretiminde teknoloji kullanimi 1
12 Istatistik ogretiminde teknoloji kullanimi 2
13 Istatistik ogrenme ve ogretmeye farkli yaklasimlar - STEM egitimi
14 Istatistik egitiminde karsilasilan sorunlar ve cozum onerileri

Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Olasilik ve Istatistik Egitimi (Hatice Akkoc & Sibel Yesildere Imre) Tanimlari ve Tarihsel Gelisimleri ile Matematiksel Kavramlar (Ismail Ozgur Zembat vd.) Ilkokul ve Ortaokul Matematigi: Gelisimsel Yaklasimla Ogretim (Van de Walle vd)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Problem Çözümü 2 50
Makale Kritik Etme 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Proje Hazırlama 1 30
Proje Sunma 1 30
Proje Tasarımı/Yönetimi 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Problem Çözümü 3 2 6
Proje Hazırlama 1 10 10
Proje Sunma 1 2 2
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 10 10
Makale Kritik Etme 1 15 15
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 3 2 6
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 175

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 5 4 4 5 4
ÖÇ 2 4 5 5 4 4 5
ÖÇ 3 5 4 4 5 5 4
ÖÇ 4 4 5 4 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek