Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBEMÖ-S13 | MATEMATİKSEL YARATICILIK | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
öğrencilerin matematiksel yaratıcılığın ne anlama geldiğini anlamaları ve ilgili bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Dr. Öğretim Üyesi Funda Aydın Güç
1 | matematiksel yaratıcılığın ne anlama geldiğini bilir |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu ders kapsamında matematiksel yaratıcılığın akıcılık, esneklik, yenilik ve gelişim boyutları ve bu boyutlarının öğretilmesi ele alınacaktır. Ayrıca bu becerilerin kazandırılmasının matematiğin konu ve kazanımlarının öğretimiyle ilişkisi kurularak genelde yaratıcılık ve özelde matematiksel yaratıcılık kavramlarının 21. Yüzyılın önem kazanan öğrenme becerileri arasına girme nedenleri tartışılacaktır. Özellikle OECD ve P21 gibi uluslararası kurumların bu kavrama bakış açısı tarihsel nedenler ışığında tartışılacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | yaratıcılık nedir? | ||
2 | matematiksel yaratıcılık nedir? | ||
3 | yaratıcılığın boyutları | ||
4 | yaratıcılığın konu ve kazanımlarının öğretimiyle ilişkisi | ||
5 | matematiksel yaratıcılık kavramlarının 21. Yüzyılın önem kazanan öğrenme becerileri arasına girme nedenleri | ||
6 | ulusal kurumların yaratıcılığa bakışı | ||
7 | uluslararası kurumların yaratıcılığa bakışları | ||
8 | matematik eğitiminde yaratıcılığın yeri | ||
9 | matematik eğitiminde yaratıcılığın yeri | ||
10 | matematiksel yaratıcılığın ölçülmesi | ||
11 | matematiksel yaratıcılığın ölçülmesi | ||
12 | matematiksel yaratıcılığın geliştirilmesi | ||
13 | matematiksel yaratıcılığın geliştirilmesi | ||
14 | değerlendirme |
1. Sriraman, B., & Lee, K. H. (Eds.). (2011). The elements of creativity and giftedness in mathematics (Vol. 1). Springer Science & Business Media. 2. Leikin, R., Berman, A., & Koichu, B. (2009). Creativity in mathematics and the education of gifted students. BRILL.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Rapor Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
Proje Sunma | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Rapor | 2 | 2 | 4 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 178 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |