GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBEMÖ-S13 MATEMATİKSEL YARATICILIK Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



öğrencilerin matematiksel yaratıcılığın ne anlama geldiğini anlamaları ve ilgili bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.


Dr. Öğretim Üyesi Funda Aydın Güç


1 matematiksel yaratıcılığın ne anlama geldiğini bilir

Birinci Öğretim


yok


yok


Bu ders kapsamında matematiksel yaratıcılığın akıcılık, esneklik, yenilik ve gelişim boyutları ve bu boyutlarının öğretilmesi ele alınacaktır. Ayrıca bu becerilerin kazandırılmasının matematiğin konu ve kazanımlarının öğretimiyle ilişkisi kurularak genelde yaratıcılık ve özelde matematiksel yaratıcılık kavramlarının 21. Yüzyılın önem kazanan öğrenme becerileri arasına girme nedenleri tartışılacaktır. Özellikle OECD ve P21 gibi uluslararası kurumların bu kavrama bakış açısı tarihsel nedenler ışığında tartışılacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 yaratıcılık nedir?
2 matematiksel yaratıcılık nedir?
3 yaratıcılığın boyutları
4 yaratıcılığın konu ve kazanımlarının öğretimiyle ilişkisi
5 matematiksel yaratıcılık kavramlarının 21. Yüzyılın önem kazanan öğrenme becerileri arasına girme nedenleri
6 ulusal kurumların yaratıcılığa bakışı
7 uluslararası kurumların yaratıcılığa bakışları
8 matematik eğitiminde yaratıcılığın yeri
9 matematik eğitiminde yaratıcılığın yeri
10 matematiksel yaratıcılığın ölçülmesi
11 matematiksel yaratıcılığın ölçülmesi
12 matematiksel yaratıcılığın geliştirilmesi
13 matematiksel yaratıcılığın geliştirilmesi
14 değerlendirme

1. Sriraman, B., & Lee, K. H. (Eds.). (2011). The elements of creativity and giftedness in mathematics (Vol. 1). Springer Science & Business Media. 2. Leikin, R., Berman, A., & Koichu, B. (2009). Creativity in mathematics and the education of gifted students. BRILL.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Rapor Hazırlama 10 2 20
Rapor Sunma 2 2 4
Proje Hazırlama 10 2 20
Proje Sunma 2 2 4
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Rapor 2 2 4
Ev Ödevi 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 178

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 5 4 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek