GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBEMÖ-S14 21. YÜZYIL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


21. yüzyıl becerilerine yönelik bilgi sahibi olmak


Doç. Dr. Cemalettin YILDIZ


1 21. yüzyıl becerilerinin önemini kavrayacak
2 21. yüzyıl becerileri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olacak
3 21. yüzyıl becerilerine yönelik etkinlikler geliştirecek
4 21. yüzyıl becerilerine yönelik etkinlikleri uygulayacak

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders kapsamında, öncelikle bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşadığımız olağanüstü gelişmeler nedeniyle 21. yüzyıl vatandaşlarını daha önceki emsallerinden farklı kılan alışkanlık ve evrimleşmeler ele alınacaktır. Daha sonrasında geleceğe yönelik bir projeksiyonla bu vatandaşların içinde yaşadıkları topluma katma değerler üreten bireyler olarak gereksinim duyabilecekleri öğrenme ve inovasyon becerileri ele alınacaktır. Teknoloji ağırlıklı bir dönem olarak ele alınan 21. yüzyılın önem kazanan düşünme becerileri içinde yer alan 4C diye tanımlanan Eleştirel Düşünme, Yaratıcılık, İletişim ve İşbirliği becerilerinin önemi ve geliştirilmesi yöntemleri üzerinde durulacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Öğrenme ve İnovasyon Becerisi
2 Eleştirel Düşünme Becerisi
3 Yaratıcılık Becerisi
4 İletişim Becerisi
5 İşbirliği Becerisi
6 Dijital Okuryazarlık Becerisi
7 Kariyer ve Yaşam Becerileri
8 Üretkenlik ve Hesap Verebilirlik Becerisi
9 Yenilikçilik Becerisi
10 İnisiyatif Kullanma ve Kendini Yönlendirme Becerisi
11 Eleştirel Düşünme Becerisi
12 Matematik Okuryazarlığı Becerisi
13 Problem Çözme Becerisi
14 Liderlik ve Sorumluluk Becerisi

Köğce, D.,Özpınar, İ., Mandacı-Şahin, S., Aydoğan-Yenmez, A. (2014). Öğretim elemanlarının 21. yüzyıl öğrenen standartları ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşleri, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 185-213. P21, The Partnership for 21st Century Learning (P21), http://www.p21.org MEB. (2007). 21. Yüzyıl Becerileri, http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/34/34/970222/dosyalar/2013_11/220208 56_21_yuzyil_becerileri.pdf 21. Yüzyıl Kurumları için 21. Yüzyıl Becerileri, https://tr.pearson.com/tr/kurumsal-egitim.html European Commission (2014). Coding - the 21st century skill. European Commission, https://ec.europa.eu/digital-single-market/coding-21st-century-skill



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 3 30 90
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 21 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 21 21
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek