Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBEMÖ-S14 | 21. YÜZYIL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
21. yüzyıl becerilerine yönelik bilgi sahibi olmak
Doç. Dr. Cemalettin YILDIZ
1 | 21. yüzyıl becerilerinin önemini kavrayacak |
2 | 21. yüzyıl becerileri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olacak |
3 | 21. yüzyıl becerilerine yönelik etkinlikler geliştirecek |
4 | 21. yüzyıl becerilerine yönelik etkinlikleri uygulayacak |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders kapsamında, öncelikle bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşadığımız olağanüstü gelişmeler nedeniyle 21. yüzyıl vatandaşlarını daha önceki emsallerinden farklı kılan alışkanlık ve evrimleşmeler ele alınacaktır. Daha sonrasında geleceğe yönelik bir projeksiyonla bu vatandaşların içinde yaşadıkları topluma katma değerler üreten bireyler olarak gereksinim duyabilecekleri öğrenme ve inovasyon becerileri ele alınacaktır. Teknoloji ağırlıklı bir dönem olarak ele alınan 21. yüzyılın önem kazanan düşünme becerileri içinde yer alan 4C diye tanımlanan Eleştirel Düşünme, Yaratıcılık, İletişim ve İşbirliği becerilerinin önemi ve geliştirilmesi yöntemleri üzerinde durulacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme ve İnovasyon Becerisi | ||
2 | Eleştirel Düşünme Becerisi | ||
3 | Yaratıcılık Becerisi | ||
4 | İletişim Becerisi | ||
5 | İşbirliği Becerisi | ||
6 | Dijital Okuryazarlık Becerisi | ||
7 | Kariyer ve Yaşam Becerileri | ||
8 | Üretkenlik ve Hesap Verebilirlik Becerisi | ||
9 | Yenilikçilik Becerisi | ||
10 | İnisiyatif Kullanma ve Kendini Yönlendirme Becerisi | ||
11 | Eleştirel Düşünme Becerisi | ||
12 | Matematik Okuryazarlığı Becerisi | ||
13 | Problem Çözme Becerisi | ||
14 | Liderlik ve Sorumluluk Becerisi |
Köğce, D.,Özpınar, İ., Mandacı-Şahin, S., Aydoğan-Yenmez, A. (2014). Öğretim elemanlarının 21. yüzyıl öğrenen standartları ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşleri, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 185-213. P21, The Partnership for 21st Century Learning (P21), http://www.p21.org MEB. (2007). 21. Yüzyıl Becerileri, http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/34/34/970222/dosyalar/2013_11/220208 56_21_yuzyil_becerileri.pdf 21. Yüzyıl Kurumları için 21. Yüzyıl Becerileri, https://tr.pearson.com/tr/kurumsal-egitim.html European Commission (2014). Coding - the 21st century skill. European Commission, https://ec.europa.eu/digital-single-market/coding-21st-century-skill
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 3 | 30 | 90 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 21 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |