GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBEMÖ-S16 TEMEL MATEMATİKSEL KAVRAMLAR Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Matematik öğretiminde temel kavramların inşaası ve özelliklerini belirlemek. Kavram öğretimini yapılandırmacı yaklaşım çerçevesinde gerçekleştirmek.


Dr. Öğr. Ü. Türkan Berrin KÖSE


1 temel kavramların inşaası
2 temel kavramların özellikleri

Birinci Öğretim


Yok.


Matematiksel kavramlar belirlenirken güncel ortaokul matematik öğretim programının ele alınması gereklidir.


Kavram öğretimini gerçekleştirmek için gerekli matematiksel bilgiyi öğretmek. Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı etkinlikler tasarlamak.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1. oluşturmacılık
2 matematik mi yoksa matematikselleştirme mi?
3 aritmetik
4 cebirsel ifade ve değişken
5 eşitlik ve eşitsizlik
6 denklem
7 özdeşlik
8 örüntü
9 eğim
10 geometrik şekiller
11 geometrik cisimler
12 çember ve daire
13 alan
14 hacim

Uygulama Örnekleriyle Cebirsel Düşünme ve Öğretimi- Pegem Akademi İlkokul ve Ortaokul Matematiği-Nobel Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 8 1 8
Soru-Yanıt 14 1 14
Takım/Grup Çalışması 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek