Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBEMÖ-S16 | TEMEL MATEMATİKSEL KAVRAMLAR | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Matematik öğretiminde temel kavramların inşaası ve özelliklerini belirlemek. Kavram öğretimini yapılandırmacı yaklaşım çerçevesinde gerçekleştirmek.
Dr. Öğr. Ü. Türkan Berrin KÖSE
1 | temel kavramların inşaası |
2 | temel kavramların özellikleri |
Birinci Öğretim
Yok.
Matematiksel kavramlar belirlenirken güncel ortaokul matematik öğretim programının ele alınması gereklidir.
Kavram öğretimini gerçekleştirmek için gerekli matematiksel bilgiyi öğretmek. Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı etkinlikler tasarlamak.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | 1. oluşturmacılık | ||
2 | matematik mi yoksa matematikselleştirme mi? | ||
3 | aritmetik | ||
4 | cebirsel ifade ve değişken | ||
5 | eşitlik ve eşitsizlik | ||
6 | denklem | ||
7 | özdeşlik | ||
8 | örüntü | ||
9 | eğim | ||
10 | geometrik şekiller | ||
11 | geometrik cisimler | ||
12 | çember ve daire | ||
13 | alan | ||
14 | hacim |
Uygulama Örnekleriyle Cebirsel Düşünme ve Öğretimi- Pegem Akademi İlkokul ve Ortaokul Matematiği-Nobel Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 8 | 1 | 8 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |