GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBEMÖ-S17 MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEORİLER Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Matematik eğitimine yön veren teorileri ogrenip elestirel bir bakis acisi ile incelemek ve alanyazindaki konu ile ilgili calismalara hakim olmak.


Doc. Dr. Hasan Hüseyin Aksu


1 Matematik eğitimine yön veren teorileri bilmek
2 Matematik eğitimine yön veren teorileri imkan ve kisitlamalari acisindan degerlendirebilmek
3 Matematik eğitimine yön veren teorilerin matematiksel anlama acisindindan benzerlik ve farkliliklarini degerlendirebilmek
4 Matematik eğitimine yön veren teorileri matematik öğrenimi-öğretimine katkıları açısından degerlendirebilmek

Birinci Öğretim



Yok


Matematik eğitimine yön veren teorilerim imkân ve kısıtlamaları, matematiksel anlama ile matematik öğrenimi-öğretimi açısından farkındalıkları


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Matematik eğitimi ve ogrenme-ogretme teorileri
2 Matematik eğitimine yön veren teoriler - APOS teorisi
3 Matematik eğitimine yön veren teoriler - Sezgisel Kural Teorisi
4 Matematik eğitimine yön veren teoriler - Didaktik Durumlar Teorisi
5 Matematik eğitimine yön veren teoriler - Didaktiğin Antropolojik Teorisi
6 Matematik eğitimine yön veren teoriler - Didaktik Dönüşüm Teorisi
7 Matematik eğitimine yön veren teoriler - RBC Soyutlama Teorisi
8 Matematik eğitimine yön veren teoriler - Zoltan Dienes’in Matematik Öğrenme Teorisi
9 Matematik eğitimine yön veren teoriler - Enstrümantal Oluşum Teorisi
10 Matematik eğitimine yön veren teorilerin imkân ve kısıtlamaları
11 Matematik eğitimine yön veren teorilerin imkân ve kısıtlamaları 2
12 Matematik eğitimine yön veren teorilerin matematiksel anlama ile matematik öğrenimi-öğretimi açısından farkındalıkları
13 Matematik eğitimine yön veren teorilerin matematiksel anlama ile matematik öğrenimi-öğretimi açısından farkındalıkları 2
14 Matematik eğitimine yön veren teorilerin matematiksel anlama ile matematik öğrenimi-öğretimi açısından farkındalıkları 3

Matematik Eğitiminde Teoriler (Erhan Bingölbali, Selahattin Arslan, & İsmail Özgür Zembat)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Makale Kritik Etme 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 185

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 5 4 5 4 4
ÖÇ 2 5 4 4 4 5 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 5
ÖÇ 4 5 4 4 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek