Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBEMÖ-S17 | MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEORİLER | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Matematik eğitimine yön veren teorileri ogrenip elestirel bir bakis acisi ile incelemek ve alanyazindaki konu ile ilgili calismalara hakim olmak.
Doc. Dr. Hasan Hüseyin Aksu
1 | Matematik eğitimine yön veren teorileri bilmek |
2 | Matematik eğitimine yön veren teorileri imkan ve kisitlamalari acisindan degerlendirebilmek |
3 | Matematik eğitimine yön veren teorilerin matematiksel anlama acisindindan benzerlik ve farkliliklarini degerlendirebilmek |
4 | Matematik eğitimine yön veren teorileri matematik öğrenimi-öğretimine katkıları açısından degerlendirebilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Matematik eğitimine yön veren teorilerim imkân ve kısıtlamaları, matematiksel anlama ile matematik öğrenimi-öğretimi açısından farkındalıkları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Matematik eğitimi ve ogrenme-ogretme teorileri | ||
2 | Matematik eğitimine yön veren teoriler - APOS teorisi | ||
3 | Matematik eğitimine yön veren teoriler - Sezgisel Kural Teorisi | ||
4 | Matematik eğitimine yön veren teoriler - Didaktik Durumlar Teorisi | ||
5 | Matematik eğitimine yön veren teoriler - Didaktiğin Antropolojik Teorisi | ||
6 | Matematik eğitimine yön veren teoriler - Didaktik Dönüşüm Teorisi | ||
7 | Matematik eğitimine yön veren teoriler - RBC Soyutlama Teorisi | ||
8 | Matematik eğitimine yön veren teoriler - Zoltan Dienes’in Matematik Öğrenme Teorisi | ||
9 | Matematik eğitimine yön veren teoriler - Enstrümantal Oluşum Teorisi | ||
10 | Matematik eğitimine yön veren teorilerin imkân ve kısıtlamaları | ||
11 | Matematik eğitimine yön veren teorilerin imkân ve kısıtlamaları 2 | ||
12 | Matematik eğitimine yön veren teorilerin matematiksel anlama ile matematik öğrenimi-öğretimi açısından farkındalıkları | ||
13 | Matematik eğitimine yön veren teorilerin matematiksel anlama ile matematik öğrenimi-öğretimi açısından farkındalıkları 2 | ||
14 | Matematik eğitimine yön veren teorilerin matematiksel anlama ile matematik öğrenimi-öğretimi açısından farkındalıkları 3 |
Matematik Eğitiminde Teoriler (Erhan Bingölbali, Selahattin Arslan, & İsmail Özgür Zembat)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 185 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |