GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBEMÖ-S18 ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE DERS İMECESİ MODELİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


öğretmenlerin kendi sınıfındaki öğretim ve öğrenme sürecini inceleme becerilerinin geliştirilmesi


Dr. Öğretim Üyesi Funda Aydın-Güç


1 etkili öğrenme öğretme süreçleri tasarlar

Birinci Öğretim


yok


yok


Ders imecesi, öğretmen eğitimindeki yeri ve önemi, ulusal ve uluslararası öğretmen yetiştirme programlarında ders imecesi modeli, ders imecesi döngüsü, örnek uygulamaların incelenmesi, ders imecesi döngüsü tasarımı


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 ders imecesi nedir?
2 öğretmen eğitimindeki yeri ve önemi
3 ulusal ve uluslararası öğretmen yetiştirme programlarında ders imecesi modeli,
4 ders imecesi döngüsü
5 örnek uygulamaların incelenmesi
6 farklı ülkelerdeki uygulamaların karşılaştırılması
7 farklı ülkelerdeki uygulamaların karşılaştırılması
8 ders imecesi döngüsü tasarımı
9 ders imecesi döngüsü tasarımı
10 ders imecesi döngüsü tasarımı
11 ders imecesi döngüsü tasarımı
12 ders imecesi döngüsü tasarımı
13 ders imecesi döngüsü tasarımı
14 ders imecesi döngüsü tasarımı

1. Quaresma, M., Winsløw, C., Clivaz, S., da Ponte, J. P., Ní Shúilleabháin, A., & Takahashi, A. (2018). Mathematics lesson study around the world. Cham, Switzerland: Springer. 2. Hart, L. C., Alston, A. S., & Murata, A. (2011). Lesson study research and practice in mathematics education. Dordrecht: Springer. 3. Inprasitha, M., Isoda, M., Yeap, B. H., & Wang-iverson, P. (Eds.). (2015). Lesson study: Challenges in mathematics education (Vol. 3). World Scientific.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik 7 3 21
Proje Hazırlama 14 3 42
Proje Sunma 2 3 6
Proje Tasarımı /Yönetimi 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 3 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 185

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek