GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBEMÖ-S19 MATEMATİKSEL ZORLUKLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencilerin karşılaştıkları matmatiksel zorlukları ve sahip oldukları kavram yanılgılarını anlamak


Dr. Öğr. Üyesi Funda AYDIN GÜÇ


1 Kavram yanılgısı ve hatayı, aralarındaki farkı açıklayabilme
2 Kavram yanılgılarının genel sebeplerinin ve genel çözüm önerilerinin farkında olma.
3 Konu alanının özelliklerine göre öğrenci zorluklarını ve bunların sebeplerini açıklayabilme.
4 Konu alanının özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre öğrenci güçlüklerine çözüm önerileri getirebilme.
5 Öğrenci zorluklarını göz önünde bulundurarak dersini işleyebilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Matematiksel kavram yanılgılarının sebeplerini ve çözüm yolarını yollarını inceleme Farklı öğrenme alanlarındaki kavram yanılgılarını inceleme Farklı öğrenme alanlarındaki kavram yanılgılarını gidermenin yollarını araştırma


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Matematiksel kavram yanılgılarının sebepleri ve çözüm yolları
2 Matematiksel kavram yanılgılarının sebepleri ve çözüm yolları
3 Toplama ve çıkarma kavramlarının öğretimi ve öğrenci güçlükleri
4 Toplama ve çıkarma kavramlarının öğretimi ve öğrenci güçlükleri
5 Öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgıları
6 Sayılarda basamak değeri kavramı ve öğrencilerin yaşadıkları zorluklar
7 Ölçme, temel bileşenleri ve sık karşılaşılan kavram yanılgıları
8 Ara sınav
9 Negatif sayılara ilişkin zorluklar, kavram yanılgıları ve bu yanılgıların gideirlmesine yönelik öneriler
10 Simetri kavramının öğrenim ve öğreitminde karşılaşılan zorluklar
11 Olasıklık konusundaki kavram yanılgıları
12 birinci dereceden tek bilinmeyenli denkelmlerle ilgili kavram yanılgıları
13 Oran konusundaki kavram yanılgıları ve çözüm önerieri
14 Problem çözmedeki zorluklar
15 Problem çözmedeki zorluklar
16 Final

Özmantar, M.F., Bingölbali, E., Akkoç, H. (2008). Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, Pegem Akademi Yayınları, Ankara. Bingölbali, E., Özmantar, M.F. (2009). İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 5 70
Uygulama/Pratik 5 2 10
Rapor Sunma 5 11 55
Bireysel Çalışma 5 9 45
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 4 4 4 5 4
ÖÇ 2 5 4 5 4 5 4
ÖÇ 3 4 5 5 4 5 4
ÖÇ 4 5 4 5 4 5 4
ÖÇ 5 5 5 4 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek