Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBEMÖ-S19 | MATEMATİKSEL ZORLUKLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilerin karşılaştıkları matmatiksel zorlukları ve sahip oldukları kavram yanılgılarını anlamak
Dr. Öğr. Üyesi Funda AYDIN GÜÇ
1 | Kavram yanılgısı ve hatayı, aralarındaki farkı açıklayabilme |
2 | Kavram yanılgılarının genel sebeplerinin ve genel çözüm önerilerinin farkında olma. |
3 | Konu alanının özelliklerine göre öğrenci zorluklarını ve bunların sebeplerini açıklayabilme. |
4 | Konu alanının özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre öğrenci güçlüklerine çözüm önerileri getirebilme. |
5 | Öğrenci zorluklarını göz önünde bulundurarak dersini işleyebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Matematiksel kavram yanılgılarının sebeplerini ve çözüm yolarını yollarını inceleme Farklı öğrenme alanlarındaki kavram yanılgılarını inceleme Farklı öğrenme alanlarındaki kavram yanılgılarını gidermenin yollarını araştırma
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel kavram yanılgılarının sebepleri ve çözüm yolları | ||
2 | Matematiksel kavram yanılgılarının sebepleri ve çözüm yolları | ||
3 | Toplama ve çıkarma kavramlarının öğretimi ve öğrenci güçlükleri | ||
4 | Toplama ve çıkarma kavramlarının öğretimi ve öğrenci güçlükleri | ||
5 | Öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgıları | ||
6 | Sayılarda basamak değeri kavramı ve öğrencilerin yaşadıkları zorluklar | ||
7 | Ölçme, temel bileşenleri ve sık karşılaşılan kavram yanılgıları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Negatif sayılara ilişkin zorluklar, kavram yanılgıları ve bu yanılgıların gideirlmesine yönelik öneriler | ||
10 | Simetri kavramının öğrenim ve öğreitminde karşılaşılan zorluklar | ||
11 | Olasıklık konusundaki kavram yanılgıları | ||
12 | birinci dereceden tek bilinmeyenli denkelmlerle ilgili kavram yanılgıları | ||
13 | Oran konusundaki kavram yanılgıları ve çözüm önerieri | ||
14 | Problem çözmedeki zorluklar | ||
15 | Problem çözmedeki zorluklar | ||
16 | Final |
Özmantar, M.F., Bingölbali, E., Akkoç, H. (2008). Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, Pegem Akademi Yayınları, Ankara. Bingölbali, E., Özmantar, M.F. (2009). İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Uygulama/Pratik | 5 | 2 | 10 |
Rapor Sunma | 5 | 11 | 55 |
Bireysel Çalışma | 5 | 9 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |