GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBEMÖ-S20 MATEMATİK EĞİTİMİNDE İSPAT VE İSPATLAMA Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Geleneksel ve alternatif ispat yapma yöntemleri, yaklaşımları ve araçlarıni kavrama, örnekleme ve değerlendirebilme, günümüz matematik eğitimi anlayışı kapsamında ispat öğretimine yönelik bir bakış oluşturma ve bu bakış altında öğretimsel uygulamalar geliştirebilmek.


Doc. Dr. Mihriban Hacısalihoğlu Karadeniz


1 Geleneksel ve alternatif ispat yapma yöntemlerini, yaklaşımlarıni ve araçlarıni kavrama, örnekleme ve değerlendirebilme
2 Günümüz matematik eğitimi anlayışı kapsamında ispat öğretimine yönelik bir bakış oluşturabilme
3 Ispat ve ispat yapmaya yonelik öğretimsel uygulamalari değerlendirebilme ve yeni uygulamalar gelistirebilme

Birinci Öğretim



Yok


İspatın matematik, matematik tarihi ve matematik felsefesi açısından sahip olduğu anlamlar, matematik eğitiminde ispat ve ispatlamaya yüklenen anlamlar, öğretim programları ve (ulusal ve uluslararası) öğretimsel standartlar çerçevesinde ispatın ve ispatlamanın yeri ve önemi, farklı kademelerdeki ispata ve ispat yapamaya yönelik yaşadıkları güçlükler ve bunların giderilmesine yönelik çalışmalar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ispat nedir? Tarihi ve felsefi bakis
2 İspatın matematik, matematik tarihi ve matematik felsefesindeki yeri ve onemi
3 Matematik eğitiminde ispat ve ispatlamaya yüklenen anlamlar
4 Matematik egitiminde ispat turleri ve ispat yapma yontemleri
5 Matematik egitiminde ispat turleri ve ispat yapma yontemleri 2
6 Oğretim programları ve (ulusal ve uluslararası) öğretimsel standartlar çerçevesinde ispatın ve ispatlamanın yeri ve önemi
7 Oğretim programları ve (ulusal ve uluslararası) öğretimsel standartlar çerçevesinde ispatın ve ispatlamanın yeri ve önemi 2
8 Ogrencilerin ispat konusu ve ispat yapmada yaşadıkları güçlükler ve bunların giderilmesine yönelik çalışmalar 1
9 Ogrencilerin ispat konusu ve ispat yapmada yaşadıkları güçlükler ve bunların giderilmesine yönelik çalışmalar 2
10 Geleneksel ve alternatif ispat yapma yaklaşımlarıni kavrama, örnekleme ve değerlendirme
11 Geleneksel ve alternatif ispat yapma yaklaşımlarıni kavrama, örnekleme ve değerlendirme 2
12 Ispat ve ispat yapma öğretimi icin kullanılabilecek farkli uygulamalar ve bunlarin karsilastirilmasi
13 Ispat ve ispat yapma öğretimi icin kullanılabilecek farkli uygulamalar ve bunlarin karsilastirilmasi 2
14 Ispat ve ispat yapma öğretimi icin kullanılabilecek farkli uygulamalar ve bunlarin karsilastirilmasi 3

Matematiksel İspat Ve Öğretimi (Isikhan Ugurel)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Proje Hazırlama 1 30
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 30
Makale Kritik Etme 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Proje Sunma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Proje Hazırlama 1 20 20
Proje Sunma 1 2 2
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 30 30
Makale Kritik Etme 1 15 15
Bireysel Çalışma 14 3 42
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 179

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 5 5 4 4 5
ÖÇ 2 4 5 4 5 4 4
ÖÇ 3 5 4 5 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek