Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBEMÖ-S20 | MATEMATİK EĞİTİMİNDE İSPAT VE İSPATLAMA | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Geleneksel ve alternatif ispat yapma yöntemleri, yaklaşımları ve araçlarıni kavrama, örnekleme ve değerlendirebilme, günümüz matematik eğitimi anlayışı kapsamında ispat öğretimine yönelik bir bakış oluşturma ve bu bakış altında öğretimsel uygulamalar geliştirebilmek.
Doc. Dr. Mihriban Hacısalihoğlu Karadeniz
1 | Geleneksel ve alternatif ispat yapma yöntemlerini, yaklaşımlarıni ve araçlarıni kavrama, örnekleme ve değerlendirebilme |
2 | Günümüz matematik eğitimi anlayışı kapsamında ispat öğretimine yönelik bir bakış oluşturabilme |
3 | Ispat ve ispat yapmaya yonelik öğretimsel uygulamalari değerlendirebilme ve yeni uygulamalar gelistirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
İspatın matematik, matematik tarihi ve matematik felsefesi açısından sahip olduğu anlamlar, matematik eğitiminde ispat ve ispatlamaya yüklenen anlamlar, öğretim programları ve (ulusal ve uluslararası) öğretimsel standartlar çerçevesinde ispatın ve ispatlamanın yeri ve önemi, farklı kademelerdeki ispata ve ispat yapamaya yönelik yaşadıkları güçlükler ve bunların giderilmesine yönelik çalışmalar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ispat nedir? Tarihi ve felsefi bakis | ||
2 | İspatın matematik, matematik tarihi ve matematik felsefesindeki yeri ve onemi | ||
3 | Matematik eğitiminde ispat ve ispatlamaya yüklenen anlamlar | ||
4 | Matematik egitiminde ispat turleri ve ispat yapma yontemleri | ||
5 | Matematik egitiminde ispat turleri ve ispat yapma yontemleri 2 | ||
6 | Oğretim programları ve (ulusal ve uluslararası) öğretimsel standartlar çerçevesinde ispatın ve ispatlamanın yeri ve önemi | ||
7 | Oğretim programları ve (ulusal ve uluslararası) öğretimsel standartlar çerçevesinde ispatın ve ispatlamanın yeri ve önemi 2 | ||
8 | Ogrencilerin ispat konusu ve ispat yapmada yaşadıkları güçlükler ve bunların giderilmesine yönelik çalışmalar 1 | ||
9 | Ogrencilerin ispat konusu ve ispat yapmada yaşadıkları güçlükler ve bunların giderilmesine yönelik çalışmalar 2 | ||
10 | Geleneksel ve alternatif ispat yapma yaklaşımlarıni kavrama, örnekleme ve değerlendirme | ||
11 | Geleneksel ve alternatif ispat yapma yaklaşımlarıni kavrama, örnekleme ve değerlendirme 2 | ||
12 | Ispat ve ispat yapma öğretimi icin kullanılabilecek farkli uygulamalar ve bunlarin karsilastirilmasi | ||
13 | Ispat ve ispat yapma öğretimi icin kullanılabilecek farkli uygulamalar ve bunlarin karsilastirilmasi 2 | ||
14 | Ispat ve ispat yapma öğretimi icin kullanılabilecek farkli uygulamalar ve bunlarin karsilastirilmasi 3 |
Matematiksel İspat Ve Öğretimi (Isikhan Ugurel)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Proje Hazırlama | 1 | 30 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 30 |
Makale Kritik Etme | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Proje Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 30 | 30 |
Makale Kritik Etme | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 179 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |