Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBEMÖ-S22 | ÖĞRETİM ORTAMLARININ TASARIMI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Öğretim ortamı tasarımı; hedef yönelimli, öğrenci merkezli, öğrencinin anlamlı performansı ve bu performansın değerlendirilmesine dayalı bir süreçtir. Bu süreçte bireysel ve takım çalışması söz konusudur ve üründen çok sürecin analizi esastır. Esasen bir ileri-geri hareketi olan öğretim tasarımı, öğrencilerin hatalarını kendilerin bulup, bu hataları rafine etme sürecidir
Doç. Dr. Mihriban HACISALİHOĞLU KARADENİZ
1 | Öğretim tasarımı doğrusal ve ardışık bir süreçtir |
2 | Öğretim tasarımının amacı gelişime rehberlik etmektir |
3 | Öğretim tasarımında dikkatli bir sıra ve alt becerilerin öğretimi önemlidir |
4 | Öğretim tasarımı uzman öğreticiler gerektirir. |
5 | Önemli olan ürünün değerlendirilmesidir ve objektif veriler önemlidir. |
Birinci Öğretim
-
-
Öğretim ortamlarının tasarımı daha iyi bir öğrenme için öğretim sürecini planlamayı gerektirir ve öğretim süreciyle ilgili öğelerin etkileşimini gösteren bir yapıdır. Bu yapı, öğrencilerde belirli değişiklikleri oluşturmak için, uygun öğretim yöntemlerini ve ortamlarını seçme sürecidir. Öğrenme ve öğretme ilişkilerinin düzenlenmesidir. Öğrenenlerin performansları ve yeterliliklerinin artırılması için öğretimin planlanması, geliştirilmesi, değerlendirilmesi ve sürdürülmesine yönelik bir süreçtir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Öğretim tasarımı doğrusal ve ardışık bir süreçtir | ||
2 | Öğretim tasarımı doğrusal ve ardışık bir süreçtir | ||
3 | Planlama süreci sistematiktir. | ||
4 | Planlama süreci sistematiktir. | ||
5 | Öğretim tasarımının amacı gelişime rehberlik etmektir. | ||
6 | Öğretim tasarımının amacı gelişime rehberlik etmektir. | ||
7 | Öğretim tasarımı uzman öğreticiler gerektirir | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Öğretim tasarımında dikkatli bir sıra ve alt becerilerin öğretimi önemlidir | ||
10 | Öğretim tasarımında dikkatli bir sıra ve alt becerilerin öğretimi önemlidir | ||
11 | Bilginin öğrenilmesi esastır. | ||
12 | Bilginin öğrenilmesi esastır. | ||
13 | Önemli olan ürünün değerlendirilmesidir ve objektif veriler önemlidir. | ||
14 | Önemli olan ürünün değerlendirilmesidir ve objektif veriler önemlidir. | ||
15 | Final |
Öğretim Tasarımı - Ali Şimşek ÖZKAN, H. H. (2012). Yapılandırmacı odaklı öğretim tasarımı modeli örneği. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(28), 47-66.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 3 | 30 | 90 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 21 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |