GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBEMÖ-S22 ÖĞRETİM ORTAMLARININ TASARIMI Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Öğretim ortamı tasarımı; hedef yönelimli, öğrenci merkezli, öğrencinin anlamlı performansı ve bu performansın değerlendirilmesine dayalı bir süreçtir. Bu süreçte bireysel ve takım çalışması söz konusudur ve üründen çok sürecin analizi esastır. Esasen bir ileri-geri hareketi olan öğretim tasarımı, öğrencilerin hatalarını kendilerin bulup, bu hataları rafine etme sürecidir


Doç. Dr. Mihriban HACISALİHOĞLU KARADENİZ


1 Öğretim tasarımı doğrusal ve ardışık bir süreçtir
2 Öğretim tasarımının amacı gelişime rehberlik etmektir
3 Öğretim tasarımında dikkatli bir sıra ve alt becerilerin öğretimi önemlidir
4 Öğretim tasarımı uzman öğreticiler gerektirir.
5 Önemli olan ürünün değerlendirilmesidir ve objektif veriler önemlidir.

Birinci Öğretim


-


-


Öğretim ortamlarının tasarımı daha iyi bir öğrenme için öğretim sürecini planlamayı gerektirir ve öğretim süreciyle ilgili öğelerin etkileşimini gösteren bir yapıdır. Bu yapı, öğrencilerde belirli değişiklikleri oluşturmak için, uygun öğretim yöntemlerini ve ortamlarını seçme sürecidir. Öğrenme ve öğretme ilişkilerinin düzenlenmesidir. Öğrenenlerin performansları ve yeterliliklerinin artırılması için öğretimin planlanması, geliştirilmesi, değerlendirilmesi ve sürdürülmesine yönelik bir süreçtir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Öğretim tasarımı doğrusal ve ardışık bir süreçtir
2 Öğretim tasarımı doğrusal ve ardışık bir süreçtir
3 Planlama süreci sistematiktir.
4 Planlama süreci sistematiktir.
5 Öğretim tasarımının amacı gelişime rehberlik etmektir.
6 Öğretim tasarımının amacı gelişime rehberlik etmektir.
7 Öğretim tasarımı uzman öğreticiler gerektirir
8 Ara sınav
9 Öğretim tasarımında dikkatli bir sıra ve alt becerilerin öğretimi önemlidir
10 Öğretim tasarımında dikkatli bir sıra ve alt becerilerin öğretimi önemlidir
11 Bilginin öğrenilmesi esastır.
12 Bilginin öğrenilmesi esastır.
13 Önemli olan ürünün değerlendirilmesidir ve objektif veriler önemlidir.
14 Önemli olan ürünün değerlendirilmesidir ve objektif veriler önemlidir.
15 Final

Öğretim Tasarımı - Ali Şimşek ÖZKAN, H. H. (2012). Yapılandırmacı odaklı öğretim tasarımı modeli örneği. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(28), 47-66.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 3 30 90
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 21 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 21 21
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek