GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBEMÖ-S23 MATEMATİK TARİHİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Matematik tarihinin derslerde kullanım yolları ile ilgili bilgi sahibi olmak ve etkinlikler geliştirmek


Prof. Dr. Cemalettin Yıldız


1 Matematik tarihinin derslerde kullanım yollarının matematik dersi için önemini kavrayacak
2 Matematik tarihinin derslerde kullanım yolları ile ilgilik teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olacak
3 Matematik tarihinin derslerde kullanım yollarına yönelik etkinlikler geliştirecek
4 Matematik tarihinin derslerde kullanım yollarına yönelik etkinlikleri uygulayacak

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Matematiğin tarihsel gelişimi içinde ön plana çıkan sözler, ders kitaplarındaki matematik tarihi ile ilgili tarihsel bölümler, matematik tarihi ile ilgili öğrenci araştırma projeleri veya performans görevleri, matematiksel sembol veya kavramların tarihsel gelişimleri, ünlü matematikçilerin yaşam öyküleri, matematiğin tarihsel gelişimi içinde önemli rol oynayan yaşanmış anekdotlar veya hikâyeler, matematiksel terimlerin anlam veya kökenleri, matematik ile ilgili tarihsel etkinliklere veya keşiflere dayanan çalışma yaprakları, matematiğin tarihsel gelişimi içinde ön plana çıkan problemler, matematikçilerin yaşamlarının ya da matematiğin tarihsel gelişimi içinde önemli rol oynayan kişiler ile ilgili anekdotların veya hikâyelerin oyunlaştırılması, matematik tarihi ya da matematikçilerin yaşam öyküleri ile ilgili film veya videolar, matematik tarihi ile ilgili sınıf dışı etkinlikler ve matematiğin tarihsel gelişimi içinde matematikte kullanmak üzere geliştirilen mekanik aletler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Matematiğin Tarihsel Gelişimi İçinde Ön Plana Çıkan Sözlerden Yararlanma
2 Ders Kitaplarındaki Matematik Tarihi ile İlgili Tarihsel Bölümlerden Yararlanma
3 Matematik Tarihi ile İlgili Öğrenci Araştırma Projelerinden veya Performans Görevlerinden Yararlanma
4 Matematiksel Sembol veya Kavramların Tarihsel Gelişiminden Yararlanma
5 Ünlü Matematikçilerin Yaşam Öykülerinden Yararlanma
6 Matematiğin Tarihsel Gelişimi İçinde Önemli Rol Oynayan Yaşanmış Anekdotlardan veya Hikâyelerden Yararlanma
7 Matematiksel Terimlerin Anlam veya Kökeninden Yararlanma
8 Matematik ile İlgili Tarihsel Etkinliklere veya Keşiflere Dayanan Çalışma Yapraklarından Yararlanma
9 Matematiğin Tarihsel Gelişimi İçinde Ön Plana Çıkan Problemlerden Yararlanma
10 Matematikçilerin Yaşamlarının ya da Matematiğin Tarihsel Gelişimi İçinde Önemli Rol Oynayan Kişiler ile İlgili Anekdotların veya Hikâyelerin Oyunlaştırılmasından Yararlanma
11 Matematik Tarihi ya da Matematikçilerin Yaşam Öyküleri ile İlgili Film veya Videolardan Yararlanma
12 Matematik Tarihi ile İlgili Sınıf Dışı Etkinliklerden Yararlanma
13 Matematiğin Tarihsel Gelişimi İçinde Matematikte Kullanmak Üzere Geliştirilen Mekanik Aletlerden Yararlanma
14 Matematik Tarihinin Derslerde Kullanım Yolları İle İlgili Çalışma Yapraklarını Hazırlama ve Uygulama

Yıldız, C. (2013). Analysis of history of mathematics usage of secondary school mathematics teachers on their lessons: Reflections on in-service training. Unpublished doctoral dissertation, Karadeniz Technical University, Trabzon. Carter, D. B. (2006). The role of the history of mathematics in middle school. Unpublished master’s thesis, East Tennessee State University, Canada.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 3 30 90
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 21 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 21 21
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 4 4 1 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 1 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 1 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 1 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek