Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBEMÖ-S25 | ZEKA OYUNLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Zekâ oyunlarının amaçlarını kavramak, zekâ oyunlarının eğitim-öğretimdeki rolünü kavramak, zekâ oyunlarında öğretmenin ve öğrencinin rolünü açıklamak, zekâ oyunlarının problem çözme ile ilişkisini açıklamak, zekâ oyunları hakkında bilgi edinmek.
Prof. Dr. Cemalettin Yıldız
1 | Zekâ oyunlarının eğitim ve öğretimdeki önemini kavrayacak |
2 | Zekâ oyunlarının öğretimine yönelik olarak geliştirilebilecek materyalleri bilecek, geliştirecek ve uygulayacak |
3 | Zekâ oyunları ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olacak |
4 | Zekâ oyunlarına yönelik etkinlikler geliştirecek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Zekâ oyunlarının amaçları, zekâ oyunlarının eğitim-öğretimdeki rolü, zekâ oyunlarında öğretmenin ve öğrencinin rolü, zekâ oyunlarının problem çözme ile ilişkisi, öğretim programları ve zekâ oyunları, satranç çeşitleri, mangala, Hanoi kuleleri, dokuz kumalak ve senet oyunu, sihirli kare, sudoku, geomag, zekâ küpü, Çin ve Japon abaküsleri, tangram çeşitleri, bulmacalar
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Zekâ oyunlarının amaçları, Zekâ oyunlarının eğitim-öğretimdeki rolü | ||
2 | Zekâ oyunlarının faydaları, Zekâ oyunlarında öğretmenin ve öğrencinin rolü | ||
3 | Zekâ oyunlarının problem çözme ile ilişkisi, Öğretim programları ve zekâ oyunları | ||
4 | Satranç ve Timur satrancı | ||
5 | Yuvarlak satranç ve Üçlü satranç | ||
6 | Dörtlü satranç ve Osmanlı satrancı | ||
7 | Mangala, 3’lü ve 4’lü Hanoi kuleleri | ||
8 | Dokuz kumalak, Senet oyunu ve Geomag | ||
9 | Sihirli kare, Sudoku ve Zekâ küpü | ||
10 | Çin ve Japon abaküsleri, yanlışımı bu oyunu (matematik ve hata) | ||
11 | Kare tangram, Sıfır tangramı, Yumurta tangramı, T tangramı ve Kalp tangramı | ||
12 | Bulmacalar | ||
13 | Zekâ oyunları ile ilgili çalışma yaprakları hazırlama | ||
14 | Zekâ oyunları ile ilgili çalışma yapraklarını uygulama |
Halıcı, E. (2005). Zekâ oyunları 1: 200 zekâ, matematik, mantık sorusu. Ankara: Aydoğdu Matbaası. Uysay, A., Uysal, M, & Uysal, N. (2005). Zekâ oyunları eğitici oyunlar ve sorular 1. İstanbul: Uysal Yayınevi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 0 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 0 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 3 | 30 | 90 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 21 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 |