GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBEMÖ-S29 MATEMATİK OKURYAZARLIĞINA ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



öğrencilerin matematik okuryazarlığının anlamı ve ölçülmesine yönelik bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır.


Dr. Öğretim Üyesi Funda Aydın-Güç


1 matematik okuryazarlığının anlamını ve ölçme yöntemlerini bilir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Matematik okuryazarlığının anlamı ve boyutlarının ele alınacağı bu ders kapsamında bu kavramın teknoloji ile etkileşimi ve bu etkileşim sonucu evrimleşmesi üzerinde durulacaktır. Ayrıca PISA sınavlarıyla gündeme gelen teknoloji destekli ortamlarda ölçme ve değerlendirme, matematik okuryazarlığının ölçülmesi konuları tartışılacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Matematik okuryazarlığının anlamı
2 Matematik okuryazarlığının anlamı
3 Matematik okuryazarlığının boyutlarının
4 Matematik okuryazarlığının boyutlarının
5 Matematik okuryazarlığının teknoloji ile etkileşimi
6 Matematik okuryazarlığının teknoloji ile etkileşimi
7 Matematik okuryazarlığının teknoloji ile etkileşimi ve bu etkileşim sonucu evrimleşmesi
8 teknoloji destekli ortamlarda ölçme ve değerlendirme
9 teknoloji destekli ortamlarda ölçme ve değerlendirme
10 teknoloji destekli ortamlarda ölçme ve değerlendirme
11 matematik okuryazarlığının ölçülmesi
12 matematik okuryazarlığının ölçülmesi
13 yapılan çalışmaların incelenmesi
14 yapılan çalışmaların incelenmesi

1. Stacey, K., & Turner, R. (2014). Assessing mathematical literacy. Springer International Publishing AG. 2. Solomon, Y. (2008). Mathematical literacy: Developing identities of inclusion. Routledge.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Proje Hazırlama 14 6 84
Proje Sunma 2 3 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 5 35
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 181

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 4 4 5 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek