Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBEMÖ-S30 | SÜSLERİN MATEMATİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Süsler hem matematiksel olarak anlaşılmalıdır. Süsler söz konusu olduğunda, geometrik bir Sonlu uzayda tam olarak temsil edilemeyen ve bu nedenle tam olarak kavranamayan yapı olarak tanımlanmaktadır. Şekiller oluşturacak şekilde düzenlenmiş mozaikler mekansal örüntüler, örüntüleme becerilerini ve biçim, alan ve açı bilgisini içerir. Süslerin köşeleri bir araya getirildiğinde toplam açı 360 olmalıdır. Mozaiklerdeki açı, daha eski ile kullanılabilen bir kavram iken yaş grubu öğrencileri, çeviri kavramları, döndürme, yansıtma, örüntü becerileri ve şekil, alan daha küçük yaş grupları ile kullanılabilir.
Doç. Dr. Mihriban HACISALİHOĞLU KARADENİZ
1 | Süslerin genel yapısı |
2 | Süslerin matematikteki yeri |
3 | Öğrencilerin mozaiklerle ilgili beklenen performansının belirlenmesi |
4 | Süslerin oluşumunda performansları belirleme potansiyeli olan soruların hazırlanması |
5 | Süslerin günlük hayattaki örnekleri |
Birinci Öğretim
-
-
Süslelerin yapımı, çeviri hareketlerinden biri veya birkaçıyla yapılabilir, dönme, yansıma ve öteleme yansıması. Süslerde verilen herhangi bir karo sürekli olabilir her yöne bakılır. Tanımlardan da anlaşılacağı üzere, Öğrencilerden süslerle ilgili beklenen öğrenme kazanımları şu şekilde sıralanabilir: 1. Boşluksuz bir yüzeyi kaplayacak şekilleri / şekilleri belirleyin (karo oluşturma) 2. Döşemeleri döşeme sırasında üst üste binmeyecek şekilde düzenleyin
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Süslerin genel yapısı | ||
2 | Süslerin genel yapısı | ||
3 | Süslerin matematikteki yeri | ||
4 | Süslerin matematikteki yeri | ||
5 | Öğrencilerin mozaiklerle ilgili beklenen performansının belirlenmesi | ||
6 | Öğrencilerin mozaiklerle ilgili beklenen performansının belirlenmesi | ||
7 | Çeşitli süsleme örneklerinin incelenmesi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | İncelenen süslemelerin yeniden oluşturulması | ||
10 | İncelenen süslemelerin yeniden oluşturulması | ||
11 | Oluşturulan süslemelerin matematik ile ilişkilendirilmesi | ||
12 | Oluşturulan süslemelerin matematik ile ilişkilendirilmesi | ||
13 | Süslemeler ile ilgili problemlerin oluşturulması | ||
14 | Süslemeler ile ilgili problemlerin oluşturulması | ||
15 | Final |
Aydin-Güç, F., & Hacisalihoglu-Karadeniz, M. (2020). Determination of Students' Performance in Tessellations. Acta Didactica Napocensia, 13(1), 189-200.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 3 | 30 | 90 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 21 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |