Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBEMÖ-S31 | CEBİR ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Cebirin tarihsel gelişiminin incelenmesi, öğretim programında yer alan cebir konularının belirlenmesi ve tartışılması, öğrencilerin karşılaştıkları öğrenme güçlüklerinin ve kavram yanılgılarının incelenmesi, cebir öğreniminde ve öğretiminde teknolojinin rolünün değerlendirilmesi, cebir öğrenimi ve öğretiminde kullanılan yöntemlerin tanıtılması ve uygulanmasıdır.
Doç. Dr. Mihriban HACISALİHOĞLU KARADENİZ
1 | Öğretim programlarında cebir konularını bilir. |
2 | Cebir konularının öğretimine ilişkin farklı yöntemleri bilir. |
3 | Cebir konularında karşılaşılan öğrenme güçlüklerinin, kavram yanılgılarının ve çözüm önerilerinin farkına varır. |
4 | Cebir öğretimini ve öğrenimini destekleyen öğrenme ortamlarının nasıl oluşturulacağını anlar. |
5 | Öğrencilerin cebirsel düşünme süreçlerine dayalı olarak dersini nasıl planlayacağını anlar. |
Birinci Öğretim
-
-
Cebirsel düşünme, cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi; cebir öncesi dönem; aritmetik-cebir ilişkisi; genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme; temel cebir kavramları; cebir öğretiminde farklı gösterimler; değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Ders Kuralları ve İşlenişinin Açıklanması, Kaynakların Tanıtılması, İzlencenin Verilmesi, Cebir nedir? Cebirin tarihsel gelişimi | ||
2 | Cebirsel düşünme nedir? Cebirsel düşünmenin gelişimindeki farklı yaklaşımlar | ||
3 | Cebirsel düşünmenin matematik öğretimi için önemi | ||
4 | Matematik öğretim programlarında cebir | ||
5 | Cebir öğretimine ve öğrenimine genel bir bakış | ||
6 | Cebir öğretiminde kullanılan yaygın yöntem teknikler | ||
7 | Cebir öğretiminde kullanılan yaygın yöntem teknikler | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Cebir konularında öğrencilerin öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları | ||
10 | Cebir konularında öğrencilerin öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları | ||
11 | Diğer ülkelerde cebir öğretim örnekleri. | ||
12 | Cebir öğretiminde ve öğreniminde teknoloji kullanımı | ||
13 | Etkili bir cebir dersi nasıl planlanır? | ||
14 | Etkili bir cebir dersi nasıl planlanır? | ||
15 | Final |
Altun, M. (2008), İlköğretim ikinci kademe matematik öğretimi, aktüel yayıncılık Baykul, Y. (2004), İlköğretimde matematik öğretimi 6-8 sınıflar için, Pegem A yayıncılık Reys, R. E., Suydam, M. N., Lindquist M. M. ve Smith. N. L. (1998). Helping children learn mathematics. 5th ed-Boston. Allyn and Bacon.Van de Walle, J., Karp, K. ve Bay-Williams, J. (2016). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim.(S. Durmuş, Çev.). Ankara: Nobel Akademik. (Orijinal baskı, 2009). • Polya, G. (1957). How to solve it: A new aspect of mathematical Method. (2nd ed.). Princeton, NJ: Princeton University Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 3 | 30 | 90 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 21 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |