Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BES-511 | SPORDA PERFORMANS ÖLÇÜM YÖNTEMLERİ VE TESTLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Performansla ilgili kavramları bilme, ölçme ve değerlendirme süreçleri ve kavramlarını bilme, nabız sayımı, tansiyon ölçümünü bilme, temel motorik özelliklerin ölçüm testlerini bilme, vücut kompozisyonunu belirleyebilme
1 | PERFORMANS KAVRAMI NEDİR BİLİR ANLATIR AÇIKLAR SPOR DALLARIYLA İLİŞKİLERİNİ KURAR |
2 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, GEÇERLİK, GÜVENİRLİK KAVRAMLARINI BİLİR |
3 | Ölçüm kriterlerini öğrenerek birey ve toplum hakkında değerlendirme yapabilmeyi geliştirme program hazırlayabilme becerisine sahip olma. |
Birinci Öğretim
Yok
Performansla ilgili alan testleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sporda alan testleri | ||
2 | Sporda performans testleri | ||
3 | Ölçüm metotları | ||
4 | Aerobik testler | ||
5 | Anaerobik testler | ||
6 | Dayanıklılık testleri | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Sürat, çeviklik ve esneklik testleri | ||
9 | Denge ve reaksiyon testleri | ||
10 | Güç/kuvvet testleri | ||
11 | Test sonuçlarının yorumlanması | ||
12 | Fitness salonlarında ölçüm yöntemleri | ||
13 | Laboratuvar ve alan ölçüm yöntemlerinin değerlendirilmesi | ||
14 | final sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Rapor Hazırlama | 13 | 6 | 78 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 176 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 |