Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BES-531 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA PROGRAM GELİŞTİRME | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı program geliştirme ile ilgili kavramsal ve kuramsal içerikleri açıklayabilme; Türkiye’deki öğretim programları ve program geliştirme çalışmalarını bu kavram ve kuramlar aracılığıyla analiz edebilmektir.
1 | Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramları bilir. |
2 | Program geliştirme modellerini açıklar. |
3 | Eğitim programlarının öğelerini bilir. |
4 | Program öğelerinin eğitim açısından önemini kavrar. |
5 | Eğitim öğretim planları yapar. |
Birinci Öğretim
Yok
Bu dersin içeriğini eğitim, formal-informal eğitim, örgün-yaygın eğitim, öğretim, program, eğitim programı, öğretim programı, ders programı kavramları; Program tasarım kavramı, program tasarım süreci; İhityaç analizi, ihtiyaç analiz yaklaşımları, teknikleri Hedeflerin tasarımı, hedeflerin özellikleri, hedeflerin taksonomisi (bilişsel – duyuşsal – psikomotor) İçerik-tema tasarımı, içerik düzenleme yaklaşımları, içerik-hedef ilişkisi Eğitim durumu-etkinlik tasarımı, değişkenler, aşamaları Değerlendirme durumu tasarımı, değerlendirme türleri; Öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışma; Öğretim programları ve öğretim planlaması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan örnekleri); Eğitim ve öğretimde yeni yönelimler; Öğretimde öğretmenin görev ve sorumlulukları oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Eğitim Öğretimle İlgili Temel Kavramlar | ||
2 | Program geliştirmenin temelleri | ||
3 | Eğitimde program geliştirme modelleri | ||
4 | Eğitimde program geliştirme ve modelleri | ||
5 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri | ||
6 | Program geliştirme süreçleri | ||
7 | ARA SINAV | ||
8 | Program geliştirme süreçleri | ||
9 | Programı geliştirme modelleri | ||
10 | Program tasarım süreci | ||
11 | Program tasarım süreci | ||
12 | Program tasarım yaklaşımları | ||
13 | Program tasarım yaklaşımları | ||
14 | FİNAL SINAVI |
Beden Eğitimi ve Sporda Program Geliştirme
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Beyin Fırtınası | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 6 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 8 | 56 |
Ev Ödevi | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 187 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 |