GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BES-531 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı program geliştirme ile ilgili kavramsal ve kuramsal içerikleri açıklayabilme; Türkiye’deki öğretim programları ve program geliştirme çalışmalarını bu kavram ve kuramlar aracılığıyla analiz edebilmektir.



1 Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramları bilebilme
2 Program geliştirme modellerini açıklayabilme
3 Eğitim programlarının öğelerine hakim olabilme
4 Program öğelerinin eğitim açısından önemini kavrayabilme
5 Eğitim öğretim planları yapabilme

Birinci Öğretim



Yok


Bu dersin içeriğini eğitim, formal-informal eğitim, örgün-yaygın eğitim, öğretim, program, eğitim programı, öğretim programı, ders programı kavramları; Program tasarım kavramı, program tasarım süreci; İhityaç analizi, ihtiyaç analiz yaklaşımları, teknikleri Hedeflerin tasarımı, hedeflerin özellikleri, hedeflerin taksonomisi (bilişsel – duyuşsal – psikomotor) İçerik-tema tasarımı, içerik düzenleme yaklaşımları, içerik-hedef ilişkisi Eğitim durumu-etkinlik tasarımı, değişkenler, aşamaları Değerlendirme durumu tasarımı, değerlendirme türleri; Öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışma; Öğretim programları ve öğretim planlaması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan örnekleri); Eğitim ve öğretimde yeni yönelimler; Öğretimde öğretmenin görev ve sorumlulukları oluşturmaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders izlencesinin tanıtımı ve ders planının aktarılması
2 Eğitim Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
3 Program geliştirmenin temelleri
4 Eğitimde program geliştirme modelleri
5 Eğitimde program geliştirme ve modelleri
6 Program geliştirmenin kuramsal temelleri
7 Program geliştirme süreçleri
8 Ara Sınav
9 Program geliştirme süreçleri
10 Programı geliştirme modelleri
11 Program tasarım süreci
12 Program tasarım süreci
13 Program tasarım yaklaşımları
14 Program tasarım yaklaşımları
15 Beden eğitimi ve spor programları ile ilgili güncel yaklaşımlar
16 Dönem Sonu Sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 7 98
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 6 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 6 42
Toplam İş Yükü (saat) 186

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 3 5 4 5 4 2 4 3 3 2 2 1 2 1 3 4
ÖÇ 2 3 4 4 5 5 2 3 4 3 2 2 1 3 1 3 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 2 3 3 2 2 2 1 2 1 4 4
ÖÇ 4 3 5 3 4 4 2 4 3 3 2 3 1 2 1 4 4
ÖÇ 5 3 5 3 5 4 2 4 4 3 2 2 1 3 1 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek