Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BES-510 | FİZİKSEL UYGUNLUK | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; Dersi alan öğrencilere, insanların sağlıklı fizyolojik ve psikolojik yapıya sahip olabilmeleri, yaşamdan keyif alabilmeleri, yaşamsal sorunlarla mücadele edebilmeleri için yapmaları gereken fiziksel aktivite ve sportif etkinliklerin sistemli bir şekilde uygulanmasının öğrenimi ve öğretimini kavratabilmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Halil ÇOLAK
1 | Fiziksel uygunluk ile ilgili unsurları ve kavramları öğrenir |
2 | Fiziksel uygunluk ile ilgili unsurların özelliklerini, gelişimi ile ilgili yöntemleri ve bu yöntemleri kullanmayı öğrenir. |
3 | Fiziksel uygunluk ile ilgili unsurlara yönelik fiziksel aktivite ve sportif faaliyetleri öğrenir. |
Birinci Öğretim
Yok
Fiziksel uygunluğun gereklilik nedenlerini ve ilgili kavramları, Isınma, soğuma, esneklik ve esneklik geliştirme yöntemlerini, Kuvvet, kullanılan araç gereçler, hareketleri ve yöntemleri, Dayanıklılık ile ilgili çalışmaları kavramak.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Fiziksel uygunluğun önemi alanları | ||
2 | Isınma, soğuma | ||
3 | Esneklik ve esneklik geliştirme yöntemleri | ||
4 | Farklı kas gruplarına yönelik esneklik hareketleri , yapılması sakıncalı esneklik hareketleri | ||
5 | Kuvvet, Kuvvet geliştirmek için kullanılan araç gereçler ve hareketler. Vücut ağırlığı ile yapılan kuvvet hareketleri. | ||
6 | Farklı aletlerle kuvvet geliştirmek için yapılan hareketler. | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Kuvvet ile ilgili testler ve kuvvet geliştirme yöntemleri. ( kuvvette devamlılık ) | ||
9 | Kuvvet ile ilgili testler ve kuvvet geliştirme yöntemleri. (maksimal ve çabuk kuvvet) | ||
10 | Dayanıklılık, farklı yüklenme şiddetlerine yönelik HKah belirleme yöntemleri. | ||
11 | Dayanıklılık, farklı yüklenme şiddetlerine yönelik HKah belirleme yöntemleri. | ||
12 | Dayanıklılık, farklı hedeflere yönelik çeşitli fiziksel aktiviteler ve etkileri. | ||
13 | Fiziksel uygunluk ile ilgili unsurları içeren eğitsel oyunlar. | ||
14 | Final |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
Tartışma | 1 | 30 | 30 |
Soru-Yanıt | 1 | 30 | 30 |
Makale Kritik Etme | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 174 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 |