Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BES-522 | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ İLKELERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Antrenörlük ve gelişimi hakkında bilgilendirme.
1 | Antrenörlük felsefesi ve etiği kavramlarını açıklar, |
2 | Devamlı değişen ve gelişen antrenörlük mesleğine günümüz şartlarında uyum sağlar, |
3 | Spor branşlarının teknik-taktik ve beceri öğrenimine yönelik öğretim stratejilerini ve yöntemlerini açıklar. |
4 | Uzun süreli sporcu gelişiminin yaş gruplarına özgü özelliklerini bilir, |
5 | Antrenörlük süreçlerindeki liderlik ve motivasyon kavramlarını açıklar, |
Birinci Öğretim
Yok
Antrenman kavramı ve temel ilkeler, antrenör ve tanımı, antrenörün çalışma yöntemleri, antrenör tipleri, antrenör eğitimi, temel çalıştırıcı eğitimi programı, antrenör eğitiminin taslak kademeleri, eğitim kademeleri, Avrupa Birliğinde antrenör eğitiminin yapı taslağı ve örneği, diğer ülkelerde antrenör yetiştirme modelleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Antrenörlük kavramı. | ||
2 | Antrenörün rolleri, görevleri ve kişilik özellikleri | ||
3 | Uzun süreli sporcu gelişimi | ||
4 | Antrenörün Çalışma Yöntemleri | ||
5 | Antrenörün yarışmaya/karşılaşmaya hazırlanma yöntemleri | ||
6 | Antrenörün yarışmaya/karşılaşmaya hazırlanma yöntemleri | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Uygulama yöntemlerine göre farklı antrenörlük yaklaşımları | ||
9 | Antrenörlük sürecinde liderlik ve motivasyon kavramları | ||
10 | Spor branşlarına yönelik teknik, taktik öğretim ilkeleri | ||
11 | Antrenörlük eğitiminde üniversitelerdeki öğretim süreçleri | ||
12 | Antrenörlük Eğitiminde GSGM bünyesindeki öğretim süreçleri | ||
13 | Antrenörlerin sınıflandırılması, Antrenörlerin kademeye göre görev alanları | ||
14 | Final |
Caner AÇIKADA. Antrenman Bilimi. Spor Yayınevi. 2018. Bompa, Tudor O., and G. G. Haff. "Dönemleme: Antrenman kuramı ve yöntemi." Çev. Tanju Bağırgan), Beşinci Basım, Ankara: Spor Yayınevi ve Kitabevi (2015). Fox, E. L., Bowers, R. W., & Foss, M. L. (1989). The physiological basis of physical education and athletics. William C Brown Pub.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 3 | 15 | 45 |
Soru-Yanıt | 3 | 20 | 60 |
Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 179 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |