GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BES-550 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Beden Eğitimi ve Spordaki temel kavramları açıklamak, Beden Eğitiminin genel ve özel amaçlarını, kuramları/yaklaşımları, yöntem ve teknikleri, İlköğretim ve orta öğretim Beden Eğitimi programını analiz etmek ve ilgili kaynakları değerlendirmektir.


Dr. Öğr. Üyesi Kıvanç SEMİZ


1 Eğitimle ilgili temel kavramları bilir.
2 Eğitimin başlıca işlevlerini değerlendirebilir.
3 Eğitim sisteminin özelliklerini açıklar.
4 Beden eğitimi ve spor bilimlerinde özel öğretim yöntemlerinin kullanımını öğrenir.
5 Bir ders planı yapabilir.
6 Temel teknikleri tüm yöntemleri kullanarak öğretebilir.

Birinci Öğretim



Yok


Sporda tüm temel tekniklerin kime, nerede, nasıl öğretileceği, planlamaların, ders araç gereçlerinin hangileri olduğunun ve değerlendirmelerin nasıl yapılacağı ile yaklaşımlarının (öğretmen/öğrenci/ miks) kavramları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Türk Milli Eğitim Sisteminin Genel Amaçları-Özel Öğretimin Yöntemlerinin Genel ve özel amaçları-Öğrenme etkinlikleri ve stratejileri
2 Öğretim stilleri (öğretmen ve Öğrenci markalı) –Miks stil
3 Beden Eğitimi Öğretmeninin karakteristik yapısı Görev ve sorumlulukları
4 Eğitim Öğretim ilkeleri-İnformal-Formal Eğitim-Öğretimin Öğeleri-Mikro Öğretim ve uygulamaları
5 Öğrenme Kuramları-(davranışsal ve Bilişsel)-Konu alanındaki Ders kitaplarının eleştirel bir açıyla incelenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi
6 Öğretimde Planlama-Öğrenme etkinlikleri ve stratejileri
7 Ara Sınav
8 Beden Eğitiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin önemi –uygulama alanları
9 Anlatım yöntemi-gösteri yöntemi-sözlü açıklama yöntemi(teori ve uygulama)
10 Komut yöntemi-Tümevarım-tümden gelim yöntemi(teori ve uygulama)
11 Alıştırma yöntemi-eşli çalışma yöntemi(teori ve uygulama)
12 Problem çözme ve yönlendirilmiş buluş yöntemleri-örnek olay yöntemi(teori ve uygulama
13 Beden Eğitiminde ölçme ve değerlendirme ilkeleri
14 Ara Sınav



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Takım/Grup Çalışması 4 10 40
Bireysel Çalışma 3 20 60
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 10 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 20 60
Toplam İş Yükü (saat) 184

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek