Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BES-550 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Beden Eğitimi ve Spordaki temel kavramları açıklamak, Beden Eğitiminin genel ve özel amaçlarını, kuramları/yaklaşımları, yöntem ve teknikleri, İlköğretim ve orta öğretim Beden Eğitimi programını analiz etmek ve ilgili kaynakları değerlendirmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Kıvanç SEMİZ
1 | Eğitimle ilgili temel kavramları bilir. |
2 | Eğitimin başlıca işlevlerini değerlendirebilir. |
3 | Eğitim sisteminin özelliklerini açıklar. |
4 | Beden eğitimi ve spor bilimlerinde özel öğretim yöntemlerinin kullanımını öğrenir. |
5 | Bir ders planı yapabilir. |
6 | Temel teknikleri tüm yöntemleri kullanarak öğretebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Sporda tüm temel tekniklerin kime, nerede, nasıl öğretileceği, planlamaların, ders araç gereçlerinin hangileri olduğunun ve değerlendirmelerin nasıl yapılacağı ile yaklaşımlarının (öğretmen/öğrenci/ miks) kavramları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Türk Milli Eğitim Sisteminin Genel Amaçları-Özel Öğretimin Yöntemlerinin Genel ve özel amaçları-Öğrenme etkinlikleri ve stratejileri | ||
2 | Öğretim stilleri (öğretmen ve Öğrenci markalı) –Miks stil | ||
3 | Beden Eğitimi Öğretmeninin karakteristik yapısı Görev ve sorumlulukları | ||
4 | Eğitim Öğretim ilkeleri-İnformal-Formal Eğitim-Öğretimin Öğeleri-Mikro Öğretim ve uygulamaları | ||
5 | Öğrenme Kuramları-(davranışsal ve Bilişsel)-Konu alanındaki Ders kitaplarının eleştirel bir açıyla incelenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi | ||
6 | Öğretimde Planlama-Öğrenme etkinlikleri ve stratejileri | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Beden Eğitiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin önemi –uygulama alanları | ||
9 | Anlatım yöntemi-gösteri yöntemi-sözlü açıklama yöntemi(teori ve uygulama) | ||
10 | Komut yöntemi-Tümevarım-tümden gelim yöntemi(teori ve uygulama) | ||
11 | Alıştırma yöntemi-eşli çalışma yöntemi(teori ve uygulama) | ||
12 | Problem çözme ve yönlendirilmiş buluş yöntemleri-örnek olay yöntemi(teori ve uygulama | ||
13 | Beden Eğitiminde ölçme ve değerlendirme ilkeleri | ||
14 | Ara Sınav |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Takım/Grup Çalışması | 4 | 10 | 40 |
Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 184 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 |