Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BES-554 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA TEKNOLOJİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencinin, öğretim sürecini daha etkili hale getirmek için materyal tasarlamanın önemini ve gerekliliğini kavramasını, çeşitli nitelikteki öğretim materyallerini tasarlamasını ve değerlendirmesini sağlamaktır.
1 | Eğitimde bilgi teknolojilerini kavrayabilecek, |
2 | Öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin özelliklerini açıklayabilecek, |
3 | Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları kavrayabilecek, |
4 | Araç ve materyal olarak öğretim teknolojilerini açıklayabilecek, |
5 | Çeşitli nitelikte öğretim materyallerini değerlendirebilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
1. Eğitimde bilgi teknolojileri 2. Öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması 3. Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar 4. Öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler 5. Güncel okuryazarlıklar 6. Araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri 7. Öğretim materyallerinin tasarımı 8. Tematik öğretim materyali tasarlama 9. Alana özgü nesne ambarı oluşturma 10. Öğretim materyali değerlendirme ölçütleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar (Eğitim, öğrenme, öğrenme ilkeleri, öğretim, eğitim ve öğretim programı, teknoloji, eğitim ve öğretim teknolojisi, iletişim, Dali'n yaşantı konisi, öğretim materyali ve öğretim araç ve gereci) | ||
2 | Eğitimde bilgi teknolojileri | ||
3 | Öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması | ||
4 | Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar | ||
5 | Öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler | ||
6 | Güncel okuryazarlıklar | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri | ||
9 | Öğretim materyallerinin tasarımı | ||
10 | Tematik öğretim materyali tasarlama | ||
11 | Alana özgü nesne ambarı oluşturma | ||
12 | Öğretim materyali değerlendirme ölçütleri | ||
13 | Alana özgü etkinlik ve materyal örneklerinin incelenmesi | ||
14 | Ara Sınav |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje Sunma | 2 | 10 | 20 |
Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 174 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 |