GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CHH-501 HEMŞİRELİĞİN KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ-I Ders 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Hemşireliğin temel kavramlarını kavrayarak hemşirelik bakımında kullanacağı genel bir görüş kazandırmaktır


Dr. Öğre. Üyesi Asuman ÇOBANOĞLU


1 Hemşireliğin tarihsel ve yasal gelişimi bilir.
2 Hemşirelik kavramını, Türkiye’de ve dünyada hemşirelik eğitimini ve mesleğinin gelişimini bilir.
3 Hemşirelik mesleğine yön veren temel kavramları bilir.
4 Bakım kavramı ve holistik bakımı bilir.
5 Hemşirelik bakımı ve bakım modellerini bilir ve uygular.
6 Hemşirelik kuramlarını bilir ve açıklar.

Birinci Öğretim


Yok


None


1-Derse giriş ve dersin takdimi, 2-Hemşireliğin tarihsel gelişimi, 3-Hemşirelik; bilim, meslek, sanat, 4-Dünyada ve Türkiye’de Hemşirelik mesleğinin gelişimi, 5- Dünyada ve Türkiye’de Hemşirelik eğitiminin gelişimi, 6-Hemşirelikte yasal gelişim, 7-Kavram, Kuram ve Modellerin Tarihçesi, 8-Hemşirelik liderleri ve hemşirelik teorileri, 9- İnsan ve çevre kavramı, 10-Sağlık ve hastalık kavramı, sağlığın değerlendirilmesi, 11- Bakım kavramı, Holistik bakım, 12-Hemşirelik Bakım Planı, Bakım Planı Modelleri, Bakım Planı Kullanmanın Yararları ve Önemi, 13-Vaka Çalışması ve Kavramların Analizi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Derse giriş, dersin ve ders izlencesinin tanıtılması Yok Yok
2 Hemşireliğin Tarihsel Gelişimi Yok Yok.
3 Hemşirelik; Bilim, Meslek ve Sanat Olarak Yok Yok
4 Dünyada ve Türkiye’de Hemşirelik Mesleğinin Gelişimi
5 Dünyada ve Türkiye’de Hemşirelik Eğitiminin Gelişimi
6 Hemşirelikte Yasal Gelişim
7 Hemşirelikte Kavram ve Kuram, Kavramsal Modellerin Tarihçesi
8 Ara sınav
9 Hemşirelik Liderleri ve Hemşirelik Teorileri
10 İnsan (Biyo-psiko-sosyal) ve Çevre Kavramı
11 Sağlık ve Hastalık Kavramı, Sağlığın Değerlendirilmesi
12 Bakım Kavramı ve Holistik Bakım
13 Hemşirelik Bakım Planı, Bakım Planı Modelleri, Bakım Planı Kullanmanın Yararları ve Önemi
14 Vaka Çalışması ve Kavramların Analizi
15 Dönemin ve dönem konularının değerlendirilmesi
16 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Black B. (2013) Professional Nursing: Concepts & Challenges, 7 ed., W.B. Saunders Company. Chitty K.K. (2005) Professional Nursing Concepts & Challenges. Fourth Edition. Elsevier Saunders, USA. Hood L., Leddy S. (2002) Leddy& Pepper's Conceptual Basis of Professional Nursing. 5 ed., Lippincott Williams & Wilkins. Masters K. (2012) Nursing Theories: A Framework for Professional Practice. Jones & Bartlett Learning. Reed P.G., Shearer N.C., Nicali L.H. (2004) Perspectives on Nursing Theory. Lippıncott Wilklıams & Wılkıns. Fourty Edition. Philadelphia. Ocakçı A.F., Alpar Ş.E. (2014). Hemşirelikte Kavram, Kuram ve Modeller. İstanbul Tıp Kitapevi. İstanbul. Velioğlu P. (1999). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. Alaş Ofset Matbaası. İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat) 0

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek