Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CHH-501 | HEMŞİRELİĞİN KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ-I | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Hemşireliğin temel kavramlarını kavrayarak hemşirelik bakımında kullanacağı genel bir görüş kazandırmaktır
Dr. Öğre. Üyesi Asuman ÇOBANOĞLU
1 | Hemşireliğin tarihsel ve yasal gelişimi bilir. |
2 | Hemşirelik kavramını, Türkiye’de ve dünyada hemşirelik eğitimini ve mesleğinin gelişimini bilir. |
3 | Hemşirelik mesleğine yön veren temel kavramları bilir. |
4 | Bakım kavramı ve holistik bakımı bilir. |
5 | Hemşirelik bakımı ve bakım modellerini bilir ve uygular. |
6 | Hemşirelik kuramlarını bilir ve açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
None
1-Derse giriş ve dersin takdimi, 2-Hemşireliğin tarihsel gelişimi, 3-Hemşirelik; bilim, meslek, sanat, 4-Dünyada ve Türkiye’de Hemşirelik mesleğinin gelişimi, 5- Dünyada ve Türkiye’de Hemşirelik eğitiminin gelişimi, 6-Hemşirelikte yasal gelişim, 7-Kavram, Kuram ve Modellerin Tarihçesi, 8-Hemşirelik liderleri ve hemşirelik teorileri, 9- İnsan ve çevre kavramı, 10-Sağlık ve hastalık kavramı, sağlığın değerlendirilmesi, 11- Bakım kavramı, Holistik bakım, 12-Hemşirelik Bakım Planı, Bakım Planı Modelleri, Bakım Planı Kullanmanın Yararları ve Önemi, 13-Vaka Çalışması ve Kavramların Analizi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin ve ders izlencesinin tanıtılması | Yok | Yok |
2 | Hemşireliğin Tarihsel Gelişimi | Yok | Yok. |
3 | Hemşirelik; Bilim, Meslek ve Sanat Olarak | Yok | Yok |
4 | Dünyada ve Türkiye’de Hemşirelik Mesleğinin Gelişimi | ||
5 | Dünyada ve Türkiye’de Hemşirelik Eğitiminin Gelişimi | ||
6 | Hemşirelikte Yasal Gelişim | ||
7 | Hemşirelikte Kavram ve Kuram, Kavramsal Modellerin Tarihçesi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Hemşirelik Liderleri ve Hemşirelik Teorileri | ||
10 | İnsan (Biyo-psiko-sosyal) ve Çevre Kavramı | ||
11 | Sağlık ve Hastalık Kavramı, Sağlığın Değerlendirilmesi | ||
12 | Bakım Kavramı ve Holistik Bakım | ||
13 | Hemşirelik Bakım Planı, Bakım Planı Modelleri, Bakım Planı Kullanmanın Yararları ve Önemi | ||
14 | Vaka Çalışması ve Kavramların Analizi | ||
15 | Dönemin ve dönem konularının değerlendirilmesi | ||
16 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Black B. (2013) Professional Nursing: Concepts & Challenges, 7 ed., W.B. Saunders Company. Chitty K.K. (2005) Professional Nursing Concepts & Challenges. Fourth Edition. Elsevier Saunders, USA. Hood L., Leddy S. (2002) Leddy& Pepper's Conceptual Basis of Professional Nursing. 5 ed., Lippincott Williams & Wilkins. Masters K. (2012) Nursing Theories: A Framework for Professional Practice. Jones & Bartlett Learning. Reed P.G., Shearer N.C., Nicali L.H. (2004) Perspectives on Nursing Theory. Lippıncott Wilklıams & Wılkıns. Fourty Edition. Philadelphia. Ocakçı A.F., Alpar Ş.E. (2014). Hemşirelikte Kavram, Kuram ve Modeller. İstanbul Tıp Kitapevi. İstanbul. Velioğlu P. (1999). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. Alaş Ofset Matbaası. İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 | |
ÖÇ 5 | |
ÖÇ 6 |