| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İNS573 | ATIKSU VE YAĞMURSUYU KANALLARININ HİDROLİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin yağmur suyu yönetimi ve drenaj sistemleri için kullanılan Storm Water Management Model (SWMM) yazılımı üzerinden hidrolojik ve hidrolik süreçleri anlamalarını sağlamaktır. Ders kapsamında öğrenciler, yağmur suyu akışı, kanalizasyon sistemleri, taşkın kontrolü ve sürdürülebilir kentsel drenaj sistemlerinin modellenmesini öğrenerek, mühendislik projelerinde uygulama becerisi kazanacaklardır.
Dr. Öğretim Üyesi Enes YILDIRIM
| 1 | SWMM yazılımını kullanarak yağmur suyu akışı ve drenaj sistemlerini modelleyebilme. |
| 2 | Hidrolojik ve hidrolik parametreleri tanımlayarak model kurabilme. |
| 3 | Model sonuçlarını yorumlayarak taşkın ve drenaj sorunlarını analiz edebilme. |
| 4 | SWMM modellerini kalibre ve valide edebilme. |
| 5 | Gerçek mühendislik projelerine uygun çözüm önerileri geliştirebilme. |
Birinci Öğretim
None
None
Ders, SWMM’in temel yapısı ve işleyişini, veri hazırlama, model kurulumu, kalibrasyon ve doğrulama adımlarını kapsamaktadır. Öğrenciler, yağmur suyu akışının simülasyonu, kanalizasyon ağlarının hidrolik analizi, kentsel taşkın senaryoları, su kalitesi modellemesi ve iklim değişikliği etkilerinin değerlendirilmesi gibi konular üzerinde çalışacaklardır. Ayrıca gerçek hayat projelerinden örnekler incelenecek ve öğrenciler kendi modellerini geliştirme fırsatı bulacaktır.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Hidrolojik modellerin genel tanıtımı | ||
| 2 | Kentsel hidrolojiye giriş | ||
| 3 | SWMM yazılımının kurulumu ve arayüz tanıtımı | ||
| 4 | Havza tanımlama ve yağış-veri girişi | ||
| 5 | Kanalizasyon ağlarının modellenmesi | ||
| 6 | Hidrolojik parametrelerin tanımlanması | ||
| 7 | Hidrolik süreçlerin modellenmesi | ||
| 8 | Vize Haftası | ||
| 9 | Su kalitesi modellemesi (kentsel kirleticiler) | ||
| 10 | Taşkın senaryoları ve iklim değişikliği etkileri | ||
| 11 | Model kalibrasyonu ve doğrulama yöntemleri | ||
| 12 | Gerçek vaka çalışmalarının incelenmesi | ||
| 13 | Öğrenci proje sunumları ve tartışmalar | ||
| 14 | Final Haftası |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | |
None
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Derse Katılım | 8 | 10 | 80 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 186 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 |
| ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 |
| ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 |
| ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 |
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 |