Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COĞ-501 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
• Bilimin tanımlamasıyla ilgili farklı bilim adamlarının görüşlerinin öğrenilmesini sağlamak. • Bilimin hedeflerinin kavranmasını sağlamak. • Bilgi kuramına yönelik hedeflerin öğrenilmesini sağlamak • Ahlak ve etik kavramlarını kıyaslama yeterliliği sağlamak • Bilimin ahlaki değerlerinin kavranılmasını sağlamak. • İntihalin ne olduğunun bilimdeki hassasiyet durumunun kavranılmasını sağlamak
Dr. Öğr. Üyesi Aykut CAMCI
1 | Çalışmalara uygun araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenir ve uygular |
2 | Veri toplama tekniklerini öğrenir. |
3 | Bilimsel makale yazım tekniklerini öğrenir ve uygular |
4 | Tez yazımı ve konu belirleme konularını öğrenir |
5 | Tez yazımı ve alıntı yapmak, literatür tarama ve bilimsel yayınlara ulaşmayı öğrenir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
• Bilimin Bilgi Kuramına Yönelik Hedefleri • Bilimin Pratik Hedeffleri • Etik Türleri ve Dayandığı Temeller • Bilim Etiği İlkeleri • Bilimde Etik Tavrın Standartları • Bilimsel Etik ve İntihal
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Bilim Felsefesi | ||
2 | Bilgi nedir? Bilim-Bilgi İlişkisi | ||
3 | Bilimde Pozitivist Yaklaşımlar | ||
4 | Bilimde Pozitivist Ötesi Yaklaşımlar | ||
5 | Bilimsel Araştırma Yöntemlerinde Temel Kavramlar: Hipotez, Kuram, Bilimsel Yasa, Tümdengelim, Tümevarım | ||
6 | Bilimsel Araştırma Yöntemlerinde Temel Kavramlar: Olgu, Veri, Gözlem, Mülakat, Anket, Örnekleme, Bulgu, Değişken | ||
7 | Bilimsel Araştırma Türleri | ||
8 | Bilimsel araştırmada literatür taraması | ||
9 | Alıntı Yöntemleri: Doğrudan Alıntı ve Dolaylı Alıntı | ||
10 | Kaynak Gösterme Yöntemleri: Modern Yöntem ve Geleneksel Yöntem | ||
11 | Tez'in Aşamaları | ||
12 | Tez'in Kısımları | ||
13 | Temel Yazım Kuralları ve Makale hakkında Bilgiler | ||
14 | Genel Değerlendirme |
American Sociological Association (2000). Ethical Standarts Sections. htpp://www.asanet.org. Aydın, İ. (2001). Yönetsel, Mesleki ve Örgütsel Etik. (2.Basım). Ankara: Pegem Yayıncılık. Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara: Pegem Yayıncılık. Barzun, J., Graff, H.F. (2001). Modern Araştırmacı. Çeviri: Fatoş Dilber.(10.Basım) Ankara: TÜBİTAK Yayınları. Batuhan, H. (1994). Bilimde Aldatmacalar. Dünyada ve Türkiyede Bilim, Etik ve Üniversite. TÜBA. Bilimsel Toplantı Serileri: 1. s.77-82. Batuhan, H. (1999). Bilim ve Şarlatanlık. (Beşinci Baskı). İstanbul: Bulut Yayınları. Çokluk, Ö. (2000). “Akademik Etik”. Yönetimde Etik Doktora Ders Ödevi. Ankara Üniversitesi EğitimBilimleri Enstitüsü. Day, R.A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır. Çeviri: Gülay Aşkar Altay. 7.Basım. Ankara: TÜBİTAK Yayınları. Gören, N. (2002 ) Bilim Etiği ve Bilimde Sahtekarlık. http://bilimsel.fateback.com Kansu, E. ve Ruacan, Ş. (2000). Bilimsel Yanıltmanın Türleri, nedenleri, önlenmesi, cezalandırılması. Cumhuriyet Bilim Teknik Dergisi. 12.11.2000. Karakütük, K. (2002). Öğretim Üyesi ve Bilim İnsanı Yetiştirme. Lisansüstü Öğretimin Planlaması. Ankara: Anı Yayıncılık. Karasz, F. (1996). “Yayın Etiği ve Temel Bilimler”. Yayın Etiği. Sempozyumu. Ankara: TÜBİTAK Yayınları. Jones, D. K. (1999). Periodicals, Publishing of- Moral &Ethical aspects; Counselors- Professional Ethics. Counseling and Values. January, Vol:43, Issue 2, p99, 7p. Oğuzkan, F. (1993). Eğitim Terimleri Sözlüğü. 3.Basım. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayını. Örs, Y. (1994). Bilim Etkinliğinde Değer Sorunları. Dünyada ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite. Ankara: TÜBA. Bilimsel Toplantı Serileri: 1. s.61-63. Öztürk, (1996). Karasz, F. (1996). Yayın Etiği ve Temel Bilimler. Yayın Etiği. Sempozyumu. Ankara:TÜBİTAK Yayınları. Sümer, C. (1998). “Türkiye’de Psikoloji Uygulama, Araştırma ve Yayımlarında Etik İlkeler; Tartışma I.” Türk Psikoloji Dergisi. Haziran 1998. 13(41).77-79. Ankara: Türk Psikoloji Derneği Yayını Topal, Ş.R. (2002) Etik Değerler mi, Yitik değerler mi?. htpp://www.ytukvk. org. tr/arsiv. TÜBA.(2002). Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademesi Yayınları Yıldırım, C. (2001). Bilimin Öncüleri. 18. Basım. Ankara: TÜBİTAK Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 13 | 5 | 65 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |