GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
COĞ-501 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK Ders 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


• Bilimin tanımlamasıyla ilgili farklı bilim adamlarının görüşlerinin öğrenilmesini sağlamak. • Bilimin hedeflerinin kavranmasını sağlamak. • Bilgi kuramına yönelik hedeflerin öğrenilmesini sağlamak • Ahlak ve etik kavramlarını kıyaslama yeterliliği sağlamak • Bilimin ahlaki değerlerinin kavranılmasını sağlamak. • İntihalin ne olduğunun bilimdeki hassasiyet durumunun kavranılmasını sağlamak


Dr. Öğr. Üyesi Aykut CAMCI


1 Çalışmalara uygun araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenir ve uygular
2 Veri toplama tekniklerini öğrenir.
3 Bilimsel makale yazım tekniklerini öğrenir ve uygular
4 Tez yazımı ve konu belirleme konularını öğrenir
5 Tez yazımı ve alıntı yapmak, literatür tarama ve bilimsel yayınlara ulaşmayı öğrenir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


• Bilimin Bilgi Kuramına Yönelik Hedefleri • Bilimin Pratik Hedeffleri • Etik Türleri ve Dayandığı Temeller • Bilim Etiği İlkeleri • Bilimde Etik Tavrın Standartları • Bilimsel Etik ve İntihal


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Bilim Felsefesi
2 Bilgi nedir? Bilim-Bilgi İlişkisi
3 Bilimde Pozitivist Yaklaşımlar
4 Bilimde Pozitivist Ötesi Yaklaşımlar
5 Bilimsel Araştırma Yöntemlerinde Temel Kavramlar: Hipotez, Kuram, Bilimsel Yasa, Tümdengelim, Tümevarım
6 Bilimsel Araştırma Yöntemlerinde Temel Kavramlar: Olgu, Veri, Gözlem, Mülakat, Anket, Örnekleme, Bulgu, Değişken
7 Bilimsel Araştırma Türleri
8 Bilimsel araştırmada literatür taraması
9 Alıntı Yöntemleri: Doğrudan Alıntı ve Dolaylı Alıntı
10 Kaynak Gösterme Yöntemleri: Modern Yöntem ve Geleneksel Yöntem
11 Tez'in Aşamaları
12 Tez'in Kısımları
13 Temel Yazım Kuralları ve Makale hakkında Bilgiler
14 Genel Değerlendirme

American Sociological Association (2000). Ethical Standarts Sections. htpp://www.asanet.org. Aydın, İ. (2001). Yönetsel, Mesleki ve Örgütsel Etik. (2.Basım). Ankara: Pegem Yayıncılık. Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara: Pegem Yayıncılık. Barzun, J., Graff, H.F. (2001). Modern Araştırmacı. Çeviri: Fatoş Dilber.(10.Basım) Ankara: TÜBİTAK Yayınları. Batuhan, H. (1994). Bilimde Aldatmacalar. Dünyada ve Türkiyede Bilim, Etik ve Üniversite. TÜBA. Bilimsel Toplantı Serileri: 1. s.77-82. Batuhan, H. (1999). Bilim ve Şarlatanlık. (Beşinci Baskı). İstanbul: Bulut Yayınları. Çokluk, Ö. (2000). “Akademik Etik”. Yönetimde Etik Doktora Ders Ödevi. Ankara Üniversitesi EğitimBilimleri Enstitüsü. Day, R.A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır. Çeviri: Gülay Aşkar Altay. 7.Basım. Ankara: TÜBİTAK Yayınları. Gören, N. (2002 ) Bilim Etiği ve Bilimde Sahtekarlık. http://bilimsel.fateback.com Kansu, E. ve Ruacan, Ş. (2000). Bilimsel Yanıltmanın Türleri, nedenleri, önlenmesi, cezalandırılması. Cumhuriyet Bilim Teknik Dergisi. 12.11.2000. Karakütük, K. (2002). Öğretim Üyesi ve Bilim İnsanı Yetiştirme. Lisansüstü Öğretimin Planlaması. Ankara: Anı Yayıncılık. Karasz, F. (1996). “Yayın Etiği ve Temel Bilimler”. Yayın Etiği. Sempozyumu. Ankara: TÜBİTAK Yayınları. Jones, D. K. (1999). Periodicals, Publishing of- Moral &Ethical aspects; Counselors- Professional Ethics. Counseling and Values. January, Vol:43, Issue 2, p99, 7p. Oğuzkan, F. (1993). Eğitim Terimleri Sözlüğü. 3.Basım. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayını. Örs, Y. (1994). Bilim Etkinliğinde Değer Sorunları. Dünyada ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite. Ankara: TÜBA. Bilimsel Toplantı Serileri: 1. s.61-63. Öztürk, (1996). Karasz, F. (1996). Yayın Etiği ve Temel Bilimler. Yayın Etiği. Sempozyumu. Ankara:TÜBİTAK Yayınları. Sümer, C. (1998). “Türkiye’de Psikoloji Uygulama, Araştırma ve Yayımlarında Etik İlkeler; Tartışma I.” Türk Psikoloji Dergisi. Haziran 1998. 13(41).77-79. Ankara: Türk Psikoloji Derneği Yayını Topal, Ş.R. (2002) Etik Değerler mi, Yitik değerler mi?. htpp://www.ytukvk. org. tr/arsiv. TÜBA.(2002). Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademesi Yayınları Yıldırım, C. (2001). Bilimin Öncüleri. 18. Basım. Ankara: TÜBİTAK Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 13 5 65
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 4 5 4 5 4 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek