GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
COĞ-503 COĞRAFYA BİLİM TARİHİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


• Coğrafyanın diğer bilimler içerisindeki yerini ve coğrafyacının konuya bakış açısını bilme, ifade edebilme, analiz edebilme becerisi kazandırmak. • Coğrafya bilimindeki felsefi değişimi ve bu değişimin sebeplerini, sonuçlarını bilme, ifade edebilme, analiz edebilme becerisi kazandırmak. • Coğrafya biliminin gelişimine katkı sunanları, fikirleri, felsefeleri ve eserleri ile bilme, ifade edebilme, analiz edebilme becerisi kazandırmak. • Coğrafya bilim tarihi üzerine veri toplayabilme; bu veriler aracılığı ile analiz yapabilme; tablo, grafik, harita oluşturabilme; oluşturulan tablo, grafik ve haritaları yorumlayabilme becerisi kazandırmak. • Dünya coğrafyası içinde Türkiye Coğrafyasının yerini bilme, ifade edebilme, analiz edebilme becerisi kazandırmak. • Coğrafya bilim tarihi üzerine araştırma yapma, fikir üretme, bunları sözlü ve yazılı olarak sunma / yayma motivasyonu kazandırmak.


DOÇENT DOKTOR EREN ŞENOL


1 Coğrafyanın diğer bilimler içerisindeki yerini ve coğrafyacının konuya bakış açısını bilir, ifade edebilir, analiz edebilir.
2 Coğrafya bilimindeki felsefi değişimi ve bu değişimin sebeplerini, sonuçlarını bilir, ifade edebilir, analiz edebilir.
3 Coğrafya biliminin gelişimine katkı sunanları, fikirleri, felsefeleri ve eserleri ile bilir, ifade edebilir, analiz edebilir.
4 Coğrafya bilim tarihi üzerine veri toplayabiir, bu veriler aracılığı ile analiz yapabilir; tablo, grafik, harita oluşturabilir; oluşturulan tablo, grafik ve haritaları yorumlayabilir.
5 Dünya coğrafyası içinde Türkiye Coğrafyasının yerini bilir, ifade edebilir, analiz edebilir.
6 Coğrafya bilim tarihi üzerine araştırma yapabilir, fikir üretebilir, bunları sözlü ve yazılı olarak sunabilir.

Birinci Öğretim


-


-


• Bilim ve Bilim Sistematiği İçinde Coğrafyanın Konumu. • İlk Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimine Katkı Sunanlar). • Orta Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimine Katkı Sunanlar). • Yeni Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimine Katkı Sunanlar). • Yakın Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimine Katkı Sunanlar). • Türkiye’de Coğrafya Biliminin Gelişimi (Felsefesi, Gelişimine Katkı Sunanlar).


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Bilim, Bilim Sistematiği İçinde Coğrafyanın Yeri
2 İlk Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-I
3 İlk Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-II
4 Orta Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-I
5 Orta Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-II
6 Yeni Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-I
7 Yeni Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-II
8 Ara Sınav
9 Yakın Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-I
10 Yakın Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-II
11 Yakın Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-III
12 Türkiye’de Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-I
13 Türkiye’de Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-II
14 Türkiye’de Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-III
15 Türkiye’de Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-IV
16 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Şenol, Eren (2020). “Türkiye’de Coğrafya Bölümlerine Yönelik Öğrenci Hareketliliğinin Sebepleri ve Yönü Üzerine Genel Değerlendirme”, Amasya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, (8): 145-184. Holt-Jensen, Arild (2009). Geography: history and concepts (4th. Ed.). London: Sage. Özgüç, Nazmiye ve Tümertekin, Erol (2000). Coğrafya: Geçmiş-Kavramlar-Coğrafyacılar, İstanbul: Çantay Kitabevi. Yiğit, Ali ve Tunçel, Harun (2017). 100. Yılında Türkiye’de Coğrafyacılar, Türk Coğrafya Kurumu Yayınları, Sayı:8, Bilecik. Yiğit, Ali, Tunçel, Harun (2019). 100. Yılında Türkiye’de Coğrafyacılar 2, Türk Coğrafya Kurumu Yayınları, Sayı:10, Bilecik. Yıldırım Cemal (2016). Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Toplam 0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 2 14 28
Makale Kritik Etme 10 5 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 4 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 4 28
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 5 5 5 3 5 3 3 5 3
ÖÇ 2 3 5 5 3 5 3 3 3 3
ÖÇ 3 3 5 5 3 5 3 3 3 3
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 3 5 3
ÖÇ 5 5 3 3 3 5 3 3 3 3
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek