Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COĞ-503 | COĞRAFYA BİLİM TARİHİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
• Coğrafyanın diğer bilimler içerisindeki yerini ve coğrafyacının konuya bakış açısını bilme, ifade edebilme, analiz edebilme becerisi kazandırmak. • Coğrafya bilimindeki felsefi değişimi ve bu değişimin sebeplerini, sonuçlarını bilme, ifade edebilme, analiz edebilme becerisi kazandırmak. • Coğrafya biliminin gelişimine katkı sunanları, fikirleri, felsefeleri ve eserleri ile bilme, ifade edebilme, analiz edebilme becerisi kazandırmak. • Coğrafya bilim tarihi üzerine veri toplayabilme; bu veriler aracılığı ile analiz yapabilme; tablo, grafik, harita oluşturabilme; oluşturulan tablo, grafik ve haritaları yorumlayabilme becerisi kazandırmak. • Dünya coğrafyası içinde Türkiye Coğrafyasının yerini bilme, ifade edebilme, analiz edebilme becerisi kazandırmak. • Coğrafya bilim tarihi üzerine araştırma yapma, fikir üretme, bunları sözlü ve yazılı olarak sunma / yayma motivasyonu kazandırmak.
DOÇENT DOKTOR EREN ŞENOL
1 | Coğrafyanın diğer bilimler içerisindeki yerini ve coğrafyacının konuya bakış açısını bilir, ifade edebilir, analiz edebilir. |
2 | Coğrafya bilimindeki felsefi değişimi ve bu değişimin sebeplerini, sonuçlarını bilir, ifade edebilir, analiz edebilir. |
3 | Coğrafya biliminin gelişimine katkı sunanları, fikirleri, felsefeleri ve eserleri ile bilir, ifade edebilir, analiz edebilir. |
4 | Coğrafya bilim tarihi üzerine veri toplayabiir, bu veriler aracılığı ile analiz yapabilir; tablo, grafik, harita oluşturabilir; oluşturulan tablo, grafik ve haritaları yorumlayabilir. |
5 | Dünya coğrafyası içinde Türkiye Coğrafyasının yerini bilir, ifade edebilir, analiz edebilir. |
6 | Coğrafya bilim tarihi üzerine araştırma yapabilir, fikir üretebilir, bunları sözlü ve yazılı olarak sunabilir. |
Birinci Öğretim
-
-
• Bilim ve Bilim Sistematiği İçinde Coğrafyanın Konumu. • İlk Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimine Katkı Sunanlar). • Orta Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimine Katkı Sunanlar). • Yeni Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimine Katkı Sunanlar). • Yakın Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimine Katkı Sunanlar). • Türkiye’de Coğrafya Biliminin Gelişimi (Felsefesi, Gelişimine Katkı Sunanlar).
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Bilim, Bilim Sistematiği İçinde Coğrafyanın Yeri | ||
2 | İlk Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-I | ||
3 | İlk Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-II | ||
4 | Orta Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-I | ||
5 | Orta Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-II | ||
6 | Yeni Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-I | ||
7 | Yeni Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-II | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Yakın Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-I | ||
10 | Yakın Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-II | ||
11 | Yakın Çağda Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-III | ||
12 | Türkiye’de Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-I | ||
13 | Türkiye’de Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-II | ||
14 | Türkiye’de Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-III | ||
15 | Türkiye’de Coğrafya (Felsefesi, Gelişimi, Gelişimine Katkı Sunanlar)-IV | ||
16 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Şenol, Eren (2020). “Türkiye’de Coğrafya Bölümlerine Yönelik Öğrenci Hareketliliğinin Sebepleri ve Yönü Üzerine Genel Değerlendirme”, Amasya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, (8): 145-184. Holt-Jensen, Arild (2009). Geography: history and concepts (4th. Ed.). London: Sage. Özgüç, Nazmiye ve Tümertekin, Erol (2000). Coğrafya: Geçmiş-Kavramlar-Coğrafyacılar, İstanbul: Çantay Kitabevi. Yiğit, Ali ve Tunçel, Harun (2017). 100. Yılında Türkiye’de Coğrafyacılar, Türk Coğrafya Kurumu Yayınları, Sayı:8, Bilecik. Yiğit, Ali, Tunçel, Harun (2019). 100. Yılında Türkiye’de Coğrafyacılar 2, Türk Coğrafya Kurumu Yayınları, Sayı:10, Bilecik. Yıldırım Cemal (2016). Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Toplam | 0 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Makale Kritik Etme | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |