Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COĞ-505 | NÜFUS VERİLERİNİN MEKÂNSAL ANALİZİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Nüfus konusunun coğrafya bilimi içerisindeki yerini ve coğrafyacının konuya bakış açısını bilme, ifade edebilme, analiz edebilme becerisi kazandırmak. Nüfustaki değişimi ve bu değişimin sebeplerini, sonuçlarını bilme, ifade edebilme, analiz edebilme becerisi kazandırmak. Nüfusun dağılışını ve bu dağılış düzeninde etkili olan doğal ve beşeri faktörleri (sebepleri) bilme, ifade edebilme, analiz edebilme becerisi kazandırmak. Nüfusun dağılışını ve bu dağılış düzeninin çevresel, ekonomik ve sosyo-kültürel etkilerini bilme, ifade edebilme, analiz edebilme becerisi kazandırmak. Nüfusa ilişkin genel sorunları analiz etme becerisi ve sorunların çözümü için çözüm önerisi, proje üretme becerisi kazandırmak. Nüfusa ilişkin veri toplayabilme; bu veriler aracılığı ile tablo, grafik, harita oluşturabilme; oluşturulan tablo, grafik ve haritaları yorumlayabilme becerisi kazandırmak. Herhangi bir yerin nüfusuna ilişkin araştırma yapma, durum ve sorun tespiti yapma, fikir üretme, bunları sözlü ve yazılı olarak sunma / yayma motivasyonu kazandırmak.
Doçent Doktor EREN ŞENOL
1 | Nüfus konusunun coğrafya bilimi içerisindeki yerini ve coğrafyacının konuya bakış açısını bilir, ifade edebilir, analiz edebilir. |
2 | Nüfustaki değişimi ve bu değişimin sebeplerini, sonuçlarını bilir, ifade edebilir, analiz edebilir. |
3 | Nüfusun dağılışını ve bu dağılış düzeninde etkili olan doğal ve beşeri faktörleri (sebepleri) bilir, ifade edebilir, analiz edebilir. |
4 | Nüfusun dağılışını ve bu dağılış düzeninin çevresel, ekonomik ve sosyo-kültürel etkilerini bilir, ifade edebilir, analiz edebilir. |
5 | Nüfusa ilişkin genel sorunları analiz edebilir, sorunların çözümü için çözüm önerisi sunabilir, proje üretebilir. |
6 | Nüfusa ilişkin veri toplayabilir, bu veriler aracılığı ile tablo, grafik, harita oluşturabilir, oluşturulan tablo, grafik ve haritaları yorumlayabilir. |
7 | Herhangi bir yerin nüfusuna ilişkin bilimsel araştırma yapabilir, bunları akademik platformlarda sözlü ve yazılı olarak sunabilir. |
Birinci Öğretim
-
-
Nüfus ile ilgili temel kavramlar. Nüfusa ilişkin veri kaynakları. Nüfus artışına yönelik analizler. Nüfusun demografik özelliklerine ilişkin analizler. Nüfusun sosyo-ekonomik özelliklerine ilişkin analizler. Nüfus hareketlerine ilişkin analizler. Göçlere ilişkin analizler. Nüfus dağılışına ilişkin analizler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Nüfus, Nüfus Konusunun Coğrafya Bilimindeki Yeri | ||
2 | Nüfus Artışına İlişkin Analizler-I | ||
3 | Nüfus Artışına İlişkin Analizler-II | ||
4 | Nüfusun Demografik Özelliklerine İlişkin Analizler-I | ||
5 | Nüfusun Demografik Özelliklerine İlişkin Analizler-II | ||
6 | Nüfusun Sosyo-Ekonomik Özelliklerine İlişkin Analizler-I | ||
7 | Nüfusun Sosyo-Ekonomik Özelliklerine İlişkin Analizler-II | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Nüfus Hareketlerine İlişkin Analizler-I | ||
10 | Nüfus Hareketlerine İlişkin Analizler-II | ||
11 | Göçlere İlişkin Analizler-I | ||
12 | Göçlere İlişkin Analizler-II | ||
13 | Nüfus Dağılışına İlişkin Analizler-I | ||
14 | Nüfus Dağılışına İlişkin Analizler-II | ||
15 | Nüfus Dağılışına İlişkin Analizler-III | ||
16 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Şenol Eren, 2019, “Büyükşehir Statüsündeki İllerde Kırsal Nüfusun Tespiti:Ordu İli Örneği”, Türk Coğrafya Dergisi, Sayı: 72, Sayfa: 53-63. Beaujeu-Garnier, Jordan (1966). Geography of Population. Longmans, London. Graham, Elspeth (2004). “The past, present and future of population geography:reflections on Gleen Trewarha’s adress fifty years on”. Population, Space And Place, Cilt:10, Sayı:4, Sayfa:289-294. Şenol Eren, 2020, “Türkiye’de, Amasya İline Kayıtlı Nüfusun Coğrafi Dağılışı”. Amasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (ASOBİD). Sayı:7, Sayfa: 161-210. Hugo, Graeme (2007). ‘Population geography’. Progress in Human Geography. Cilt:31, Sayı:1, Sayfa: 77-88. Matthews, A. Stephen, Parker, M. Daniel (2013). ‘Progress in spatial demography’. Demographic Research, Sayı:28, Sayfa: 271- 312. Newbold, K.Bruce (2010). Population Geography: Tools and Issues. Rowman and Littlefield Publishers, Plymounth UK. Arı Yılmaz, Kaya İlhan (2014). Coğrafya Araştırma Yöntemleri, A Grafik, Balıkesir. Güngördü, Ersin (2008). Açıklama ve Örneklerle Coğrafyada Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Baran Ofset, Ankara. Özgen, Nurettin (2016). Beşeri Coğrafyada Araştırma Yöntemleri ve Teknikler, Pegem Akademi. Özgüç, Nazmiye (1984). Beşeri Coğrafyada Veri Toplama ve Değerlendirme Yöntemleri, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, No:2511, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Toplam | 0 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 16 | 64 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |