GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
COĞ-519 KIYI JEOMORFOLOJİSİ VE TÜRKİYE'DEN ÖRNEKLER Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Türkiye'de oldukça hassas bir yapı gösteren kıyıların oluşumu ve gelişimini incelemek; kıyı alanlarının önemini ve korunması gerekliliğini kavratmayı amaçlamaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Cüneyt AKTAŞ


1 Kıyılarla ilgili temel ve hukuki kavramları kavrar.
2 Kıyı şekillenmesinde etkili olan faktörleri öğrenir.
3 Kıyı aşınım ve birikim şekillerinin gelişimini kavrar.
4 Kıyı alanlarından yararlanmayı öğrenir.
5 Türkiye kıyılarının başlıca özelliklerini ve temel sorunlarını kavrar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ders içeriğinin anlatımı ve tanımı, Kıyı şekillenmesini etkileyen faktörler, Kıyılarla ilgili temel ve hukuki kavramlar, Kıyı aşınım şekilleri, Kıyı birikim şekilleri, Denizaltı jeomorfolojisi, Kıyı tipleri, Kıyı şekillenmesinde antropojenik süreçler, Türkiye kıyılarına genel bakış.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders içeriğinin anlatımı ve tanımı
2 Kıyı şekillenmesini etkileyen faktörler
3 Kıyı şekillenmesini etkileyen faktörler
4 Kıyılarla ilgili temel ve hukuki kavramlar
5 Kıyılarla ilgili temel ve hukuki kavramlar
6 Kıyı aşınım şekilleri
7 Kıyı aşınım şekilleri
8 Ara Sınav
9 Denizaltı jeomorfolojisi
10 Kıyı tipleri
11 Kıyı tipleri
12 Kıyı şekillenmesinde antropojenik süreçler
13 Kıyı şekillenmesinde antropojenik süreçler
14 Türkiye kıyılarına genel bakış
15 Türkiye kıyılarına genel bakış
16 Dönem Sonu Sınavı

Aktaş, C. ve Bahadır, M. (2022). Çam Burnu (Ordu) ile Gül Burnu (Giresun) arası kıyı çizgisinin zamansal değişimi ve kıyı kullanımı. lnternational Journal of Geography and Geography Education, (45), 320-348. Ardel, A. (1971). Jeomorfolojinin prensipleri-fasikül II. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları No. 1634. Atalay, İ. (1981). Denizaltı jeolojisi ve jeomorfolojisi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları No.582. Atalay, İ. (2005). Genel fiziki coğrafya. İzmir: META Basım Matbaacılık Hizmetleri. Ceylan, M. ve Ceylan, M. A. (2013). Türkiye kıyılarında üzerinde şehir yerleşmesi bulunan tombololara genel bir bakış. Marmara Coğrafya Dergisi, (23), 352-372. Erinç, S. (2001). Jeomorfoloji-III. (İkinci Baskı). İstanbul: Der Yayınları. Erkal, T. (2015). Kıyı yönetimi açısından Türkiye'de yapılan kıyı jeomorfolojisi çalışmalarının değerlendirilmesi. Turkish Geographical Review, (65), 23-34. Hoşgören, M. Y. (2003). Jeomorfoloji’nin ana çizgileri. İstanbul: Çantay Kitapevi. İnandık, H. (1971). Deniz ve kıyı coğrafyası. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları No. 1219. Kocataş, A. (2012). Genel oseanoloji, deniz bilimlerine giriş. (10. baskı). Bursa: Dora Yayıncılık. Kurter, A. (1977). Oseonografya. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları No. 2273. Öner, E. (2008). Asi delta ovasında alüvyal jeomorfoloji ve paleocoğrafya araştırmaları (Antakya/Hatay). Ege Coğrafya Dergisi, 17 (1-2), 1-25 . Soykan, A. (2014). Ayvalık ile Ören (Burhaniye) arasının kıyı jeomorfolojisi. Türk Coğrafya Dergisi, (32), 99-120. Soykan, A. ve Cürebal, İ. (2014). Gönen Çayı (Tahirova) ile Belkıs Tombolosu arasının kıyı jeomorfolojisi. Türk Coğrafya Dergisi, (34), 313-319 . Turoğlu, H. (2019). Yapay kıyıların jeomorfolojik tanımlaması: Diliskelesi kıyıları örneği (Kocaeli, Türkiye). Coğrafya Dergisi, (39), 11-27. Uzun, M. (2020). Antropojenik jeomorfoloji kapsamında rölyefin değişim analizi: Ataşehir (İstanbul) örneği. Coğrafi Bilimler Dergisi, 18(1), 57-84. Uzun, M. (2020). Dilderesi Havzası’nda (Gebze-Dilovası) antropojenik jeomorfoloji: Değişimler, boyutları ve etkileri. lnternational Journal of Geography and Geography Education, (41), 319-345.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Gözlem 1 1 1
Alan Gezisi 2 6 12
Makale Yazma 2 5 10
Makale Kritik Etme 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek