Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COĞ-504 | KENTLEŞME VE KENTLEŞME SORUNLARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
• Kent, kentleşme ve kentleşme sorunları konularının coğrafya bilimi içerisindeki yerini ve coğrafyacının konuya bakış açısını bilme, ifade edebilme, analiz edebilme becerisi kazandırmak. • Kentleşme sürecindeki değişimi ve bu değişimin sebeplerini, sonuçlarını bilme, ifade edebilme, analiz edebilme becerisi kazandırmak. • Kentleşme sürecinin dağılışını ve bu dağılış düzeninde etkili olan doğal ve beşeri faktörleri (sebepleri) bilme, ifade edebilme, analiz edebilme becerisi kazandırmak. • Kentleşme sürecinin çevresel, ekonomik ve sosyo-kültürel etkilerini bilme, ifade edebilme, analiz edebilme becerisi kazandırmak. • Kentleşmeye ilişkin genel sorunları ve sorunların çözümü için ileri sürülen başlıca çözüm önerilerini bilme, ifade edebilme, analiz edebilme becerisi kazandırmak. • Kentleşme sürecine ve kentleşme sorunlarına ilişkin veri toplayabilme; bu veriler aracılığı ile tablo, grafik, harita oluşturabilme; oluşturulan tablo, grafik ve haritaları yorumlayabilme becerisi kazandırmak. • Kentleşme sorunlarının çözümü için proje üretme becerisi motivasyonu kazandırmak. • Kentleşme sürecine ve kentleşme sorunlarına ilişkin fikir üretme, bunları sözlü ve yazılı olarak sunma / yayma motivasyonu kazandırmak.
Doç. Dr. Eren ŞENOL
1 | Kent, kentleşme ve kentleşme sorunları konularının coğrafya bilimi içerisindeki yerini ve coğrafyacının konuya bakış açısını bilir, ifade edebilir, analiz edebilir. |
2 | Kentleşme sürecindeki değişimi ve bu değişimin sebeplerini, sonuçlarını bilir, ifade edebilir, analiz edebilir. |
3 | Kentleşme sürecinin dağılışını ve bu dağılış düzeninde etkili olan doğal ve beşeri faktörleri (sebepleri) bilir, ifade edebilir, analiz edebilir. |
4 | Kentleşme sürecinin çevresel, ekonomik ve sosyo-kültürel etkilerini bilir, ifade edebilir, analiz edebilir. |
5 | Kentleşmeye ilişkin genel sorunları ve sorunların çözümü için ileri sürülen başlıca çözüm önerilerini bilir, ifade edebilir, analiz edebilir. |
6 | Kentleşme sürecine ve kentleşme sorunlarına ilişkin veri toplayabilir; bu veriler aracılığı ile tablo, grafik, harita oluşturabilir, oluşturulan tablo, grafik ve haritaları yorumlayabilir. |
7 | Kentleşme sürecine ve kentleşme sorunlarına ilişkin bilimsel araştırma yapabilir, bunları akademik platformlarda sözlü ve yazılı olarak sunabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kent, Kentleşme, Kentleşme Sorunları, Kentleşme ve Çevre Sorunları, Kentleşme ve Doğal Afetler, Kentleşme ve Yaşam Kalitesi, Kentsel Dönüşüm.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kent ve Kentleşme Üzerine Temel Kavramlar | ||
2 | Kentin Jeolojik ve Jeomorfolojik Açıdan Riskli Alanlara Doğru Büyümesinden Kaynaklanan Sorunlar: Kentleşme ve Deprem | ||
3 | Kentin Jeolojik ve Jeomorfolojik Açıdan Riskli Alanlara Doğru Büyümesinden Kaynaklanan Sorunlar: Kentleşme ve Seller, Taşkınlar | ||
4 | Kentin Jeolojik ve Jeomorfolojik Açıdan Riskli Alanlara Doğru Büyümesinden Kaynaklanan Sorunlar: Kentleşme ve Diğer Doğal Afetler | ||
5 | Kentlerde Birim Alana Bırakılan Atık Miktarının Artmasından Kaynaklanan Sorunlar: Kentleşme ve Hava Kirliliği | ||
6 | Kentlerde Birim Alana Bırakılan Atık Miktarının Artmasından Kaynaklanan Sorunlar: Kentleşme ve Su Kirliliği | ||
7 | Kentlerde Birim Alana Bırakılan Atık Miktarının Artmasından Kaynaklanan Sorunlar: Kentleşme ve Diğer Çevre Sorunları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kent Nüfusunun Öngörülenden Hızlı Artmasından Kaynaklanan Sorunlar: Kentleşme ve Barınma-Konut Sorunu | ||
10 | Kent Nüfusunun Öngörülenden Hızlı Artmasından Kaynaklanan Sorunlar: Kentleşme ve İşsizlik | ||
11 | Yönetim ve Planlama Hatalarından Kaynaklanan Sorunlar: Kentleşme ve Ulaşım | ||
12 | Yönetim ve Planlama Hatalarından Kaynaklanan Sorunlar: Kentleşme ve Tarihi Dokunun Bozulması | ||
13 | Yönetim ve Planlama Hatalarından Kaynaklanan Sorunlar: Kentleşme ve Tarım Alanlarının Amaç Dışı Kullanımı | ||
14 | Toplumsal Değişimden Kaynaklanan Sorunlar. Kentleşme ve Suç | ||
15 | Kentsel Dönüşüm, Akıllı kent Uygulamaları | ||
16 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Şenol, Eren (2010). Amasya Kentinin Cumhuriyet Dönemi Kentsel Gelişim Süreci ve Kentleşme Sorunları. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Beaujeu-Garnier, Jacqueline, Chabot, Georges (1967). Urban Geography, John Wiley & Sons Inc, New York. Mumfort, Lewis (1961). The City of History, Harcourt, Brace & World, INC., New York. Pacione, Michael (2009), Urban Geography: A Global Perspective, Routledge Yayınevi, Londra Keleş, Ruşen (2006). Kentleşme Politikası. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları. Aykaç Burhan (1985). “Kentleşmenin Yarattığı Sorunlar ve Çözüm Yolları”, İller ve Belediyeler Dergisi, Ankara, 1985, s.160-168. İşbir, Eyüp (1986). Şehirleşme ve Meseleleri, Ocak Yayınları, Ankara. Tunçdilek, N., (1986), Türkiye’de Yerleşmenin Evrimi, İst. Üniv. Yay. No: 3367, İst. Üniv. Den. Bil. ve Coğ. Ens. Yay. No: 4, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Makale Kritik Etme | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |