GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
COĞ-524 COĞRAFYA'DA UZAKTAN ALGILAMA UYGULAMALARI Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Gelişmiş bir teknoloji olan uydu görüntüleri ve coğrafi bilgi sistemlerinin veri toplama ve yorumlama aşamalarında kullanımının öğretilmesidir.


Dr. Öğr. Üyesi Cüneyt AKTAŞ


1 Uzaktan algılama yazılımlarını tanır.
2 Uzaktan algılama görüntülerinin nasıl işleneceğini öğrenir.
3 Uzaktan algılama görüntülerinin nasıl sınıflanacağını öğrenir.
4 Uzaktan algılama görüntülerinde farklı uygulamaları kavrar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Uzaktan algılamanın özellikleri, Uzaktan algılama yazılımlarına genel bir bakış, Veri hazırlama, Arazi çalışması, Arazi çalışması için alanların belirlenmesi ve kartografik materyallerin temini, Sayısal altlık haritanın hazırlanması ve temel görüntü işleme aşamaları, Kontrollü ve kontrolsüz sınıflandırma, Uzaktan algılama uygulamaları, Sunuların hazırlanması, Proje, sunumlar ve rapor teslimi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders içeriğinin anlatımı ve tanımı
2 Uzaktan algılama yazılımlarının tanıtımı
3 Yazılımlarda uzaktan algılama görüntülerinin görüntülenmesi
4 Yazılımlarda dijital görüntü işleme teknikleri ve veri hazırlama
5 Yazılımlarda dijital görüntü işleme teknikleri ve veri hazırlama
6 Kontrolsüz sınıflandırma
7 Kontrollü sınıflandırma
8 Ara Sınav
9 NDVI
10 NDWI
11 Uygulama
12 Uygulama
13 Uygulama
14 Uygulama
15 Proje, sunumlar ve rapor teslimi
16 Dönem Sonu Sınavı

Diğer Kaynaklar Aktaş, C. ve Bahadır, M. (2022). Çam Burnu (Ordu) ile Gül Burnu (Giresun) arası kıyı çizgisinin zamansal değişimi ve kıyı kullanımı. lnternational Journal of Geography and Geography Education, (45), 320-348. Altuntaş, C. ve Çorumluoğlu, Ö. (2002). “Uzaktan algılama görüntülerinde dijital görüntü işleme ve RSImage yazılımı”. Selçuk Üniversitesi Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği Öğretiminde 30. Yıl Sempozyumu, Konya. Bahadır, M. ve Bahadır, M. (2013). Akşehir Gölü’nde alansal değişimlerin uzaktan algılama teknikleri ile belirlenmesi. Marmara Coğrafya Dergisi, (28), 246-275. Benek, S. & Şahap, A. (2017). Şanlıurfa şehrinde coğrafi bilgi sistemleri (CBS) ve uzaktan algılama (UA) kullanılarak yeşil alanların yeterliliğinin belirlenmesi. Marmara Coğrafya Dergisi, (36), 304-314. Çelik, M. ve Gülersoy, A. (2013). Kilis merkez ilçede marnlı çıplak yüzeylerin zamansal değişiminin uzaktan algılama ile analizi (1984-2010) ve bu yüzeylerin rehabilitasyonu için öneriler. Marmara Coğrafya Dergisi, (28), 487-500. Çelik, M. A. (2016). Kozan İlçesi’nde (Adana) kurak koşulların farklı arazi örtüleri üzerine etkisinin incelenmesi. Marmara Coğrafya Dergisi, (34), 283-299. Gülersoy, A. E. (2013). Marmara Gölü yakın çevresindeki arazi kullanım faaliyetlerinin zamansal değişimi (1975-2011) ve göl ekosistemine etkileri. Türk Coğrafya Dergisi, 61, 31-44. Gülersoy, A. E. (2014). Seferihisar’da arazi kullanımının zamansal değişimi (1984-2010) ve ideal arazi kullanımı için öneriler. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 32, 155-180. Güney, Y. ve Polat, S. (2015). Uzaktan algılama verileri ile kıyı çizgisi değişiminin belirlenmesi: Aliağa ve Çandarlı örneği. Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, 8(1), 11-17. Kavzoğlu, T. ve Çölkesen, İ. (2011, Mayıs). “Uzaktan algılama teknolojileri ve uygulama alanları”. Türkiye’de Sürdürülebilir Arazi Yönetimi Çalıştayı, Okan Üniversitesi, İstanbul. Sesören, A. (1999). Uzaktan algılamada temel kavramlar. İstanbul: Birsen Yayınevi. Soyaslan, İ. ve Hepdeniz, K. (2016). Coğrafi bilgi sistemleri ve uzaktan algılama kullanılarak Burdur ili arazi kullanımının zamansal değişiminin belirlenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(2) , 94-101. Yavaşlı, D. D. ve Ölgen, M. K. (2019). Coğrafyada uzaktan algılama. İstanbul: Kriter yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Gözlem 1 1 1
Alan Gezisi 2 6 12
Makale Yazma 2 5 10
Makale Kritik Etme 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek