GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
YO-523 GİRİŞİMCİLİK Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Girişimcilik dersinin amacı girişimcilikle ilgili temel kavramları ve iş planı hazırlama ilkelerini öğrencilere aktarmak, onları bir kariyer seçeneği olarak girişimcilik konusunda bilinçlendirmektir.


Prof. Dr. Kurtuluş Yılmaz GENÇ


1 Girişimciliği ve uygulamasını destekleyen temel kavramları açıklayabilme,
2 Pazara yeni ürün ve hizmetler getirmek için gerekli olan temel süreçler hakkında ileri düzeyde bilgi geliştirebilme,
3 İş Planı hazırlayabilme,
4 Hem teorik hem de pratik bir bakış açısıyla girişimcilik ve inovasyonu kavrayabilme,
5 Girişimcilik fırsatlarını belirleyebilme.

Birinci Öğretim


Ön koşulu ders bulunmmamaktadır.


Öğrencilerin ilgili literatürü takip etmeleri önerilir.


Bu derste girişimcilikle ilgili temel kavramlar, iş modeli oluşturma, girişimcilik kuramları, girişimcilikte başarı koşulları ve yenilik ortaya koyma, fırsat yaratma ve fırsatları değerlendirme, bir girişimcide bulunması gereken özellikler, girişimcinin yapması gereken analizler konuları işlenecektir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders İzlencesinin Tanıtımı, Girişimciliğin Tanımı ve Türleri
2 Girişimcilikte Önemli Kavramlar
3 Girişimciliğin Tarihi
4 Girişimcilik Kuramları
5 Girişimcilikte Başarı Koşulları
6 Endüstriyel Robotlar, Yapay Zekâ, Sanal ve Artırılmış Gerçeklik
7 Girişimcilikte İnovasyon ve Yaratıcılık
8 Ara Sınav
9 Girişimcilikte Fırsatları
10 İş Planı Hazırlama Süreci I
11 İş Planı Hazırlama Süreci II
12 İş Modelleri I
13 İş Modelleri II
14 Girişimciler İçin Fikri ve Sınai Mülkiyet
15 Başarılı Girişim Örnekleri
16 Yarı Yıl Sonu Sınavı

• Müftüoğlu, M.Tamer, Haliloğlu, Necla (2011). Nasıl Girişimci Olunur? İstanbul: Turhan Kitabevi. • Duening, T. N., Hisrich, R. A., & Lechter, M. A. (2009). Technology entrepreneurship: Creating, capturing, and protecting value. Academic Press. • Duening, T. N., Hisrich, R. A., & Lechter, M. A. (2020). Technology entrepreneurship: Taking innovation to the marketplace. Academic Press. • Osterwalder, A. ve Pigneur, Y. (2012). İş Modeli Üretimi. Optimist Yayın Dağıtım.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Staj zorunluluğu bulunmamaktadır.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 12 84
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 7 49
Toplam İş Yükü (saat) 177

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek