| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| DOĞ-515 | NORMAL YENİDOĞAN VE YÜKSEK RİSKLİ YENİDOĞAN | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu ders, yenidoğan sağlığının mevcut durumunu yükseltebilmesi amacıyla öğrenciye dünyada ve ülkemizdeki yenidoğanın sağlığındaki son gelişmelerle ilgili bilgi ve becerileri kazandırır. Normal yenidoğan ve yüksek riskli yenidoğan muayene bakımında aileye danışmanlık yapabilme, sorunları erken tanıma becerisi kazandırmak.
Doç. Dr. Fadime Üstüner Top
| 1 | Dünyada ve Türkiye’de yenidoğan sağlığı ve sağlığı yükseltebilmek için yapılması gerekli hemşirelik girişimlerini bilmesi ve uygulaması |
| 2 | Doğum sonrası yeni rollere uyumu sağlayarak ve ebeveyn yenidoğan bağlanmasını başlatması ve sürdürmesi |
| 3 | Yenidoğanın fizik muayenesi ve yaşam bulguları ve doğum odasında bakımı, yenidoğanda yeniden canlandırma ve hemşirenin rolünü bilmesi uygulayabilmesi |
| 4 | Yenidoğan sağlığındaki son gelişmeler ve teknolojik gelişmelerin, Yenidoğan sağlığına yansımalarını bilmesi. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, yenidoğan sağlığının mevcut durumunu yükseltebilmesi amacıyla öğrenciye dünyada ve ülkemizdeki yenidoğanın sağlığındaki son gelişmelerle ilgili bilgi ve becerileri kazandırır. Normal yenidoğan ve yüksek riskli yenidoğan muayene bakımında aileye danışmanlık yapabilme, sorunları erken tanıma becerisi kazandırmak.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtılması | ||
| 2 | Dünyada Türkiye’de Yenidoğan Sağlığı ve Hemşirelik Girişimleri | ||
| 3 | Yenidoğanın Fizik Muayenesi ve Yaşam Bulguları ve Doğum Odasında Bakımı | ||
| 4 | Yüksek Riskli Yenidoğanın Fizik Muayenesi ve Yaşam Bulguları ve Doğum Odasında Bakımı | ||
| 5 | Normal ve Yüksek Riskli Yenidoğanda Beslenme | ||
| 6 | Doğum Sonrası Yeni Rollere Uyum, Kardeşlerin ve Diğer Aile Üyelerinin Yenidoğana Uyumu | ||
| 7 | Yüksek Riskli Yenidoğanla Anne-Bebek İlişkisinin Başlatılmasında, Hemşirelerinin Rolü Yenidoğanda Bireyselleştirilmiş Gelişimsel Bakım | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Yenidoğan Döneminde Tarama Testleri ve Hemşirelik Bakımı | ||
| 10 | Yenidoğan Döneminde Metabolik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı | ||
| 11 | Yenidoğan Sağlığındaki Son Gelişmeler ve Teknolojik Gelişmelerin Yenidoğan Sağlığına Yansımaları | ||
| 12 | Yenidoğan Döneminde Bağışıklama | ||
| 13 | Fetüs ve Çocuk Hakkı | ||
| 14 | Vaka Sunumu | ||
| 15 | Vaka Sunumu | ||
| 16 | Yarı yıl sonu sınavı |
Çavuşoğlu H. (2021) Çocuk Sağlığı Hemşireliği. Cilt 1, Genişletilmiş 15. Baskı, Sistem Ofset Ankara Çavuşoğlu H. (2021) Çocuk Sağlığı Hemşireliği. Cilt 2, Genişletilmiş 15. Baskı, Sistem Ofset Ankara Neyzi O. Ertuğrul T. Pediatri 1Cilt. ve 2. Nobel Tıp Kitabevi, 5. Baskı, İstanbul 2020 Kavaklı A., Pek H., Bahçecik N. Çocuk Hastalıkları Hemşireliği. Yüce reklam yayınevi, 2000 Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırması 2019 Dağoğlu T., Görak G.:.Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri. Nobel TıpKitabevi İstanbul, 2002
Anlatım, Soru-Cevap, Vaka Analizi, Tartışma, Seminer Sunumları, Grup Çalışmaları.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Tartışma | 14 | 1 | 14 |
| Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
| Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
| Örnek Vaka İncelemesi | 6 | 2 | 12 |
| Seminer | 14 | 2 | 28 |
| Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 178 | ||
| PÇ 1 | |
| ÖÇ 1 | |
| ÖÇ 2 | |
| ÖÇ 3 | |
| ÖÇ 4 |