| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 2008007222013 | ÇOCUK EDEBİYATI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Dersin genel amacı; çocuk edebiyatının önemini, çocuk eğitim-öğretimindeki işlevini ve çocuk edebiyatı ürünlerinde bulunması gereken özellikleri tanımak ve çağdaş bir çocuk edebiyatı dağarcığı yaratmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Fikret USLUCAN
| 1 | Çocuk edebiyatının tarihsel gelişimine ilişkin bilgi ve görüş ifade edebilir. |
| 2 | Çocuk edebiyatı ürünlerinde bulunması ve bulunmaması gereken özellikleri açıklar. |
| 3 | Klasik ve çağdaş çocuk edebiyatındaki yazarlar, ozanlar ve ürünlerine ilişkin görüş ifade edebilir. |
| 4 | Klasik ve çağdaş çocuk edebiyatı ürünleri yaratabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının gelişimi; çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özellikleri (tasarım, içerikl) örneklerle incelemek; niteliksiz çocuk kitaplarını örneklerle göstermek ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerini tartışmak; öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar yapmak; çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin (destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin (sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarını belirlemek.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk Edebiyatının Tanımı, Niteliği, Kapsamı, Amacı, Önemi, Kaynakları | ||
| 2 | Çocuk Edebiyatının Dünyada Türkiye’deki Tarihsel Gelişimi | ||
| 3 | Çocuk Yayınları Çocuk Yayınlarının Türleri | ||
| 4 | Çocuk Yayınlarının Özellikleri | ||
| 5 | Çocuklar İçin Zararlı Yayınlar | ||
| 6 | Okumaya Yönelme Açısından Çocuğun İçinde Bulunduğu Dönemler | ||
| 7 | Çocuk ve Okuma Alışkanlığı | ||
| 8 | Ara Sınav | ||
| 9 | Masal ve Fabl | ||
| 10 | Öykü ve Roman | ||
| 11 | Efsane ve Destan | ||
| 12 | Gezi Yazıları, Biyografi ve Anı | ||
| 13 | Bilmece | ||
| 14 | Tekerleme ve Şiir | ||
| 15 | Tekerleme ve Şiir | ||
| 16 | Dönem Sonu Sınavı |
Arıcı, Ali Fuat (2016). Çocuk Edebiyatı ve Kültürü, Ankara: Pegem A Yayıncılık. Ed. Gülerer, Salih (2018). Çocuk Edebiyatı, İstanbul: Lisans Yayıncılık. Sever, Sedat (2012). Çocuk ve Edebiyat, İzmir: Tudem Yayıncılık. Yalçın, Alemdar/Aytaş, Gıyasettin (2002). Çocuk Edebiyatı, Ankara: Akçağ Yayınları.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 13 | 4 | 52 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 180 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
| ÖÇ 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |