GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ISL630 PAZARLAMA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora



Pazarlama İletişimi dersi ile pazarlamanın dünü, bugünü ve geleceğine yönelik durum değerlendirmesi, pazarlama ve iletişim arasındaki bağlantının öneminin anlaşılması ve pazarlama iletişiminin yaşam ve bağlantılı bilim dallarıyla birlikte değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.


DOÇ.DR.ARZU DENİZ ÇAKIROĞLU


1 Öğrenci, pazarlama ve iletişim alanındaki kavramları bilir ve yorumlar.
2 Öğrenci, pazarlama iletişiminin diğer bilim dalları ile ilişkisini bilir ve yorumlar.
3 Öğrenci, pazarlama iletişimi uygulamalarını bilir ve yorumlar.
4 Öğrenciler, markaların pazarlama iletişimi çalışmalarını değerlendirebilir.
5 Öğrenciler, dijital pazarlama, nöro pazarlama çalışmaları hakkında bilgi edinir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dersin içeriği pazarlamanın iletişim boyutuyla tartışılması ve örneklerle detaylandırılmasından oluşmaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Pazarlama ve iletişime genel bakış
2 Pazarlama ve 4P
3 Pazarlama felsefesi ve diğer bilim dallarıyla iletişimi.
4 Küresel ve yerel pazarlar ve iletişim.
5 Tüketim toplumu ve müşteri odaklı pazarlama anlayışı.
6 Tutundurma Stratejileri.
7 Reklam ve pazarlama iletişimi
8 Ara sınav
9 Kişisel Satış ve pazarlama iletişimi
10 Satış teşvik çalışmaları ve pazarlama iletişimi
11 Halkla İlişkiler ve pazarlama iletişimi
12 KSS, sponsorluk ve pazarlama iletişimi.
13 Medya ve pazarlama iletişimi
14 Dijital pazarlama ve iletişim
15 Nöro pazarlama ve iletişim
16 FİNAL SINAVI

Baudrillard, J. 2012. Tüketim Toplumu, Çev. H. Deliceçaylı-F. Keskin, 5. Basım, Ayrıntı Yayınları. ISBN: 978-975-539-141-0. Baysal, A. 2008. Yeni Pazarlama Trendleri. (3. Baskı) İstanbul: MediaCat. ISBN-978-975-6347-50-8. Bir, A.A. – Suher, H. K. 2017. Reklam Teorileri,Yayınevi: The Kitap, ISBN: 9786056785115 Çağıl, A. 2017. Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama,Dikeyeksen Yayıncılık, ISBN: 6054898381 Odabaşı, Y., Oyman,M.. (2003). Pazarlama İletişimi Yönetim. MediaCat Yayınları.İstanbul. Tek, Ö. B. 2006. Pazarlamada Değer Yaratmak. Hayat Yayınları ISBN-9758821202 Yalın, A. 2020. Müşteri İlişkileri Yönetiminde Kültür Faktörü, Sağlık Alanında Uygulama, Cinius Yayınları, ISBN: 6257072861.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Gösterme 14 1 14
Örnek Vaka İncelemesi 4 1 4
Beyin Fırtınası 10 1 10
Rapor Hazırlama 1 1 1
Proje Hazırlama 10 1 10
Proje Sunma 1 1 1
Proje Tasarımı /Yönetimi 4 1 4
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 14 1 14
Rapor 1 1 1
Performans 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 176

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek