Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ISL600 | SEMİNER | Ders | 2 | 3 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Seminerin amacı; öğrencileri verilen veya seçilen bir konuda literature araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek, onlara literature araştırmasıyla derlenen bilgileri sentezleyebilmek, literature ışığında edinilen bulguları analiz edebilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilme olanağı sunmaktır
ARZU DENİZ ÇAKIROĞLU
1 | Verilen bir konuda detaylı bir literature araştırması yapabilir |
2 | İlgi alanında ya da farklı bir alanda önceden tanımlanmış bir problem çözüm üretebilmek adına literature araşartırması sonuçlarını derleyebilir, sentezleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir |
3 | Literatür araştırması sonucunda elde edilen bulgulara bağlı olarak detaylı bir rapor hazırlayabilir ve bulguları bir dinleyici topluluğ önünde güvenle sunabilir |
Birinci Öğretim
Yok
Seminer yüksek lisans programının zorunlu bir öğesi olup, literature araştırması, derlenen bilgilerden veri tabanı oluşturulması, derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, rapor yazımı ve power point ile sunumu gibi bağımsız bir araştırma için elzem olan iş paketlerini kapsar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak | ||
2 | Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak | ||
3 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale vya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | ||
4 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale vya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | ||
5 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale vya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | ||
6 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale vya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | ||
7 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale vya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | ||
8 | Yapılan gelişmelerin izlenmesi | ||
9 | İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak | ||
10 | İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak | ||
11 | Çalışılan konu hakkında rapor yazımı | ||
12 | Çalışılan konu hakkında rapor yazımı | ||
13 | Çalışılan konu hakkında rapor yazımı | ||
14 | Çalışılan konu hakkında rapor yazımı | ||
15 | Raporun tamamlanması | ||
16 | Raporun tamamlanması ve dinleyici bir kitle önünde sunulması |
Seminer konusu ile ilgili rapor ve makaleler Çalışılan konu ile ilgili referans bilgileri içeren kitap ve makaleler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 3 | 10 | 30 |
Bireysel Çalışma | 12 | 10 | 120 |
Toplam İş Yükü (saat) | 184 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 |