Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ISL667 | İNSAN-BİLGİSAYAR VE YAPAY ZEKA ETKİLEŞİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 7,50 |
Doktora
İnsan ile bilgisayar sistemleri ve yapay zeka arasındaki etkileşim süreçlerini inceleyerek, kullanıcı dostu tasarımlar ve yapay zekanın insan odaklı kullanımını optimize etmeye yönelik teorik ve uygulamalı bilgi sağlamaktır. Bu ders, öğrencilere HCI (Human-Computer Interaction) ve yapay zekanın birleşiminden doğan yeni yaklaşımları analiz etme becerisi kazandırmayı hedefler.
1 | Öğrenciler, insan-bilgisayar etkileşimi (HCI) ve yapay zeka teknolojilerinin birleşiminden doğan uygulamaları analiz edebilecektir. |
2 | Öğrenciler, kullanıcı deneyimi tasarımı ve yapay zekanın insan odaklı uygulamaları üzerindeki etkilerini değerlendirebilecektir. |
3 | Öğrenciler, yapay zeka sistemlerinin insanlarla etkileşim biçimlerini ve bu etkileşimlerin optimizasyonunu tartışabilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
İnsan-bilgisayar etkileşimi (HCI) ve yapay zeka teknolojilerinin birleşiminden doğan yeni yaklaşımları inceler. Dersin içeriği, kullanıcı deneyimi tasarımı, yapay zeka ile etkileşim, insan odaklı yapay zeka uygulamaları ve etkileşimli sistemlerin geliştirilmesi üzerine odaklanır. Öğrenciler, yapay zekanın insan kullanıcılarıyla nasıl daha verimli ve etkili bir şekilde etkileşim kurabileceğini keşfederler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı ve Temel Kavramlar | ||
2 | İnsan-Bilgisayar Etkileşiminin Temelleri | ||
3 | Yapay Zeka ve İnsan-Bilgisayar Etkileşimi İlişkisi | ||
4 | Kullanıcı Deneyimi Tasarımı ve Yapay Zeka | ||
5 | Yapay Zeka Sistemlerinin Tasarımı ve Kullanıcı Etkileşimi | ||
6 | Konuşma ve Dil İşleme Teknolojileri | ||
7 | Görsel Tanıma ve Etkileşimli Sistemler | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Yapay Zeka ve Etkileşimli Arayüzler | ||
10 | İnsan Odaklı Yapay Zeka Uygulamaları | ||
11 | Yapay Zeka ile Etkileşimde Etik Sorunlar | ||
12 | HCI ve Yapay Zeka ile Sosyal Etkileşim | ||
13 | Akıllı Asistanlar ve Yapay Zeka Uygulamaları | ||
14 | Kullanıcı Testleri ve Yapay Zeka Uygulama Değerlendirmeleri | ||
15 | Final Sunumları ve Dersin Değerlendirilmesi | ||
16 | Finasl sınavı |
"Human-Computer Interaction: Fundamentals and Practice" – Andrew Sears, Julie A. Jacko
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
Bireysel Çalışma | 12 | 8 | 96 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 8 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 231 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |