GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ISL667 İNSAN-BİLGİSAYAR VE YAPAY ZEKA ETKİLEŞİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 7,50

Doktora



İnsan ile bilgisayar sistemleri ve yapay zeka arasındaki etkileşim süreçlerini inceleyerek, kullanıcı dostu tasarımlar ve yapay zekanın insan odaklı kullanımını optimize etmeye yönelik teorik ve uygulamalı bilgi sağlamaktır. Bu ders, öğrencilere HCI (Human-Computer Interaction) ve yapay zekanın birleşiminden doğan yeni yaklaşımları analiz etme becerisi kazandırmayı hedefler.



1 Öğrenciler, insan-bilgisayar etkileşimi (HCI) ve yapay zeka teknolojilerinin birleşiminden doğan uygulamaları analiz edebilecektir.
2 Öğrenciler, kullanıcı deneyimi tasarımı ve yapay zekanın insan odaklı uygulamaları üzerindeki etkilerini değerlendirebilecektir.
3 Öğrenciler, yapay zeka sistemlerinin insanlarla etkileşim biçimlerini ve bu etkileşimlerin optimizasyonunu tartışabilecektir.

Birinci Öğretim



Yok


İnsan-bilgisayar etkileşimi (HCI) ve yapay zeka teknolojilerinin birleşiminden doğan yeni yaklaşımları inceler. Dersin içeriği, kullanıcı deneyimi tasarımı, yapay zeka ile etkileşim, insan odaklı yapay zeka uygulamaları ve etkileşimli sistemlerin geliştirilmesi üzerine odaklanır. Öğrenciler, yapay zekanın insan kullanıcılarıyla nasıl daha verimli ve etkili bir şekilde etkileşim kurabileceğini keşfederler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders Tanıtımı ve Temel Kavramlar
2 İnsan-Bilgisayar Etkileşiminin Temelleri
3 Yapay Zeka ve İnsan-Bilgisayar Etkileşimi İlişkisi
4 Kullanıcı Deneyimi Tasarımı ve Yapay Zeka
5 Yapay Zeka Sistemlerinin Tasarımı ve Kullanıcı Etkileşimi
6 Konuşma ve Dil İşleme Teknolojileri
7 Görsel Tanıma ve Etkileşimli Sistemler
8 Ara sınav
9 Yapay Zeka ve Etkileşimli Arayüzler
10 İnsan Odaklı Yapay Zeka Uygulamaları
11 Yapay Zeka ile Etkileşimde Etik Sorunlar
12 HCI ve Yapay Zeka ile Sosyal Etkileşim
13 Akıllı Asistanlar ve Yapay Zeka Uygulamaları
14 Kullanıcı Testleri ve Yapay Zeka Uygulama Değerlendirmeleri
15 Final Sunumları ve Dersin Değerlendirilmesi
16 Finasl sınavı

"Human-Computer Interaction: Fundamentals and Practice" – Andrew Sears, Julie A. Jacko



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 12 3 36
Bireysel Çalışma 12 8 96
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 7 49
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 8 48
Toplam İş Yükü (saat) 231

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek