Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BES-6003 | ANTREMAN BİLGİSİ VE GÜNCEL GELİŞMELER | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Antrenman bilimi ile ilgili temel kavramları, tanımları, ilkeleri ve amaçları ve biyomotor yetilere ilişkin temel bilgileri kazandırmaktır.
1 | Antrenman bilimine ilişkin kavramları açıklar |
2 | Antrenmanda yüklenme dinlenme ilişkisini kurabilir |
3 | Antrenmanda yüklenme yöntemleri ile enerji metabolizmaları arasında ilişkiler kurabilir |
4 | Antrenman hedeflerine yönelik doğru yüklenme yöntemini belirler |
5 | Temel biyomotor özellikler hakkında bilgi sahibi olur |
Birinci Öğretim
Yok
Antrenmanın tanımı, amaçları, planlama ilkeleri, çeşitleri ve süperkompenzasyon kuramı. Sporda enerji metabolizmaları, yüklenme yöntemleri, temel biyomotor yetiler ve birbirleriyle ilişkileri. Sürat, dayanıklılık ve kuvvet antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri. Koordinatif yetiler, yükselti antrenmanları, sürantrenman, olimpik ve yıllık antrenman planlamasının temelleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Antrenmanın tanımı ve amaçları, Antrenmanın planlama ilkeleri | ||
2 | Süperkompenzasyon kuramı, detraining | ||
3 | Antrenmanın Ögeleri | ||
4 | Antrenmanın ilkeleri ve amaçları | ||
5 | Kuvvet antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri | ||
6 | Kuvvet antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Çabuk kuvvet ve kuvvette dayanıklılık | ||
9 | Çabuk kuvvet ve kuvvette dayanıklılık | ||
10 | Dayanıklılık antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri | ||
11 | Dayanıklılık antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri | ||
12 | Sürat antrenmanları | ||
13 | Sürat antrenmanların temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri | ||
14 | Final Sınavı |
Vladimir Issurin (2008), “Principles and Basics of Advanced Athletic Training”, published by UAC, Michigan USA, Yardımcı Kitaplar: Tudor O. Bompa (2007), “Antrenman Kuramı ve Yöntemi-Dönemleme”, Spor Yayınevi ve Kitapevi, Ankara Sedat Muratlı, Gülşah Şahin, Osman Kalyoncu (2005), “Antrenman ve Müsabaka”, Yaylım Yayıncılık, İstanbul
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Laboratuvar | 2 | 15 | 30 |
Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Makale Yazma | 2 | 20 | 40 |
Makale Kritik Etme | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |