Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BES-6009 | SAĞLIKLI YAŞAM AMAÇLI EGZERSİZ YÖNTEMLERİ VE UYGULAMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, sağlıklı yaşam ve fiziksel aktivite ile ilgili temel düzeyde bilgi sağlamaktır. Ders aynı zamanda sağlıklı yaşam biçimi davranışları kazanma ve kazandırma konusunda da temel düzeyde bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır. Derse katılan öğrenciler, farklı fiziksel aktive programları hakkında da bilgi sahibi olacaklardır.
1 | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirebilmek için gerekli bilgi ve becerilere sahiptir. |
2 | PY.2 Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir. |
3 | Birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği sorumluluğa sahiptir |
4 | sağlıklı yaşam ve egzersiz uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir |
Birinci Öğretim
Yok
Bu ders; birey, aile ve toplum sağlığının koruması için fiziksel aktivitenin önemi üzerine odaklanır. Bu ders kapsamında öğrenciler, sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını kazanma ve kazandırma, fiziksel aktivite programlama konularında temel düzeyde bilgi sahibi olurlar
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sağlıklı yaşam kavramına giriş | ||
2 | Sağlıklı yaşam kavramını oluşturan komponentler | ||
3 | Sağlıklı yaşamda egzersiz kavramı | ||
4 | Sağlığı koruma ve geliştirmede egzersizin rolü ve yararları | ||
5 | Kilo kontrolü, egzersiz ihtiyacının belirlenmesi | ||
6 | Sağlığı koruma ve geliştirmede egzersiz uzmanlarının etkisi | ||
7 | ara sınav | ||
8 | Sağlığı koruma ve geliştirmede beslenmenin rolü | ||
9 | Sağlığı koruma ve geliştirmede beslenmenin rolü | ||
10 | Egzersiz, wellness, fitness kavramları ve temel yaklaşımlar | ||
11 | Egzersiz, wellness, fitness kavramları ve temel yaklaşımlar | ||
12 | Farklı yaş gruplarında egzersiz | ||
13 | Farklı yaş gruplarında egzersiz | ||
14 | final sınavı |
Egzersiz ve Spor Yapanlar İçin Beslenme (Prof. Dr. Gülgün Ersoy) Fitness Theory&Practice (Ed. Laura A. Gladwin, MS)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Rapor Sunma | 2 | 20 | 40 |
Makale Yazma | 2 | 20 | 40 |
Makale Kritik Etme | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Rapor | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 187 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |