Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BES-6017 | GELİŞİM DEVRESİNDE SPOR EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Dersin amacı; öğrencilere, spor becerilerinin öğretilmesi ile ilgili prensipleri açıklayabilecek ve motor becerilerin değerlendirilmesine ilişkin ölçüm yöntemleri ile ilgili test protokollerini uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
1 | Sporda beceri öğrenimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
2 | Motor gelişimin sporda beceri öğrenimi ile ilişkisini tartışır. |
3 | Spor becerilerinin öğretilmesi ile ilgili prensipleri açıklar. |
4 | Motor becerilerin değerlendirilmesine ilişkin ölçüm yöntemlerini açıklar (explain) ve bu ölçümlerle ilgili test protokollerini uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Dersin içeriği; hareket ve becerinin tanımı ve genel kavramlar, beceri türleri, beceri öğreniminin sınıflandırılması, sporda bireysel farklılıklar, beceri öğrenme evreleri ve sınıflaması, beden eğitimi ve sporda öğrenme kuram ve yöntemleri, beceri öğreniminde duysal yardımcılar, beceri alıştırmalarının nitelik, nicelik ve zamansal yönleri, branşa özgü beceri testlerinin analizi konularını kapsamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Hareket ve becerinin tanımı, beceri çeşitleri | ||
2 | Beceri ve öğrenme, Becerilerin genel özellikleri ve beceri çeşitleri | ||
3 | Sporda becerinin sınıflandırılması, motor gelişim ile beceri öğrenimi ile ilişkisi | ||
4 | Motorsal beceri ve öğrenme aşamaları | ||
5 | Beden eğitimi ve sporda çevresel, sosyal ve bireysel faktörler | ||
6 | Beden eğitimi ve sporda öğrenme Kuram ve yöntemleri | ||
7 | ara sınav | ||
8 | Beden eğitimi ve sporda bireysel farklılıklar | ||
9 | Beden eğitimi ve sporda geri bildirim çeşitleri, öğrenci sunumları | ||
10 | Beden eğitimi ve sporda dikkat ve dikkati etkileyen faktörler, öğrenci sunumları | ||
11 | Beceri alıştırmalarının nitelik, nicelik ve zamansal yönleri, öğrenci sunumları | ||
12 | Becerilerin transferi, reaksiyon zamanı ve motivasyon, öğrenci sunumları | ||
13 | Beceri öğreniminde basit ve karmaşık hareketler, öğrenci sunumları | ||
14 | final sınavı |
Avcıoğlu, H: (2005). Etkinlikler İle Sosyal Beceri Öğrenimi. Köksal Yayıncılık, İstanbul Demirel, Ö. (2004). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, PEGEM-A Yayıncılık, Ankara Kamar, A. (2008). Sporda Yetenek Beceri Ve Performans Testleri. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul Koç S. (2005). Beden Eğitimi Ve Sporda Beceri Gelişimi. Morpa Yayıncılık, İstanbul Schmidt, R.N.(2015).Motor Learning and performance.’from principle and practice, Champaing. Illinois. Human kinetics boks, Canada.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 2 | 20 | 40 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 20 | 40 |
Örnek Vaka İncelemesi | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Performans | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |