Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BES-6021 | TEMEL SPOR EĞİTİMİ PROGRAMLARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Bu dersin amacı spor eğitiminde çağdaş öğretim ilke ve yöntemleri dikkate alarak, çeşitli bireysel, deneysel veya işbirlikçi yöntemleri etkili şekilde uygulama becerilerini geliştirmektir.
1 | Spor eğitimini yorumlayabilmek |
2 | Spor ve eğitim ilişkisini açıklayabilmek |
3 | Beden eğitimi ve spor öğretimi ile ilgili araştırmaları inceleyebilmek |
4 | Çağdaş spor eğitimi düşüncesini ortaya koyabilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Bu dersin içeriği beden eğitiminde temel kavramlar, temel motor hareketler, bireysel ve takım oyunlarına özgü teknik-taktik yaklaşımlarının uygulanışı, çocuk ve sporun önemi, temel sporların bireyin büyüme ve gelişimine katkısı ve tanıtılması, spor eğitiminde çağdaş ilke ve yöntemlerin incelenmesidir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Beden Eğitimi Ve Spor Öğretiminde Temel Düşünceler | ||
2 | Sporda Yeni Öğretim Yaklaşımları | ||
3 | Alıştırma ve komut yöntemi | ||
4 | İşbirliğine dayalı yöntem | ||
5 | Kendini Denetleme Yöntemi | ||
6 | Katılım Yöntemi | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Buluş yolu yaklaşım öğretim yöntemleri | ||
9 | Sorun Çözme Yöntemi | ||
10 | Araştırma yolu yaklaşımda öğretim yöntemleri | ||
11 | Kendi Kendine Öğretme Yöntemi | ||
12 | Öğretim Yöntemleri hakkındaki düşünceler ve sporda yeni öğretim modelleri | ||
13 | Alanla ilgili yapılan makalelerin incelenmesi | ||
14 | Final Sınavı |
Demirhan , G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Bağırgan Yayınevi, Ankara. Aracı, H. Okullarda Beden Eğitimi. Ankara, 1998 Özer, K., Özer, D., Çocuklarda Motor Gelişim, Antalya, 1998 Ergen, E., Açıkada.C. Çocuk ve Spor, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 20 | 40 |
Makale Kritik Etme | 3 | 20 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 3 | 20 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 186 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 5 | 5 |