GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BES-6021 TEMEL SPOR EĞİTİMİ PROGRAMLARI Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora



Bu dersin amacı spor eğitiminde çağdaş öğretim ilke ve yöntemleri dikkate alarak, çeşitli bireysel, deneysel veya işbirlikçi yöntemleri etkili şekilde uygulama becerilerini geliştirmektir.



1 Spor eğitimini yorumlayabilmek
2 Spor ve eğitim ilişkisini açıklayabilmek
3 Beden eğitimi ve spor öğretimi ile ilgili araştırmaları inceleyebilmek
4 Çağdaş spor eğitimi düşüncesini ortaya koyabilmek

Birinci Öğretim



Yok


Bu dersin içeriği beden eğitiminde temel kavramlar, temel motor hareketler, bireysel ve takım oyunlarına özgü teknik-taktik yaklaşımlarının uygulanışı, çocuk ve sporun önemi, temel sporların bireyin büyüme ve gelişimine katkısı ve tanıtılması, spor eğitiminde çağdaş ilke ve yöntemlerin incelenmesidir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Beden Eğitimi Ve Spor Öğretiminde Temel Düşünceler
2 Sporda Yeni Öğretim Yaklaşımları
3 Alıştırma ve komut yöntemi
4 İşbirliğine dayalı yöntem
5 Kendini Denetleme Yöntemi
6 Katılım Yöntemi
7 Ara Sınav
8 Buluş yolu yaklaşım öğretim yöntemleri
9 Sorun Çözme Yöntemi
10 Araştırma yolu yaklaşımda öğretim yöntemleri
11 Kendi Kendine Öğretme Yöntemi
12 Öğretim Yöntemleri hakkındaki düşünceler ve sporda yeni öğretim modelleri
13 Alanla ilgili yapılan makalelerin incelenmesi
14 Final Sınavı

Demirhan , G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Bağırgan Yayınevi, Ankara. Aracı, H. Okullarda Beden Eğitimi. Ankara, 1998 Özer, K., Özer, D., Çocuklarda Motor Gelişim, Antalya, 1998 Ergen, E., Açıkada.C. Çocuk ve Spor, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Takım/Grup Çalışması 2 20 40
Makale Kritik Etme 3 20 60
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 3 20 60
Toplam İş Yükü (saat) 186

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 4 5 3 5 4 5
ÖÇ 2 3 4 4 5
ÖÇ 3 4 4
ÖÇ 4 4 3 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek