Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BES-6023 | TÜRKİYE CUMHURİYET DÖNEMİNDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Bu dersin amacı Türkiye'de Cumhuriyet Dönemi beden eğitimi ve sporun çeşitli yönleriyle incelenmesidir.
1 | Türkiye’de Beden Eğitimi ve Sporun tarihsel gelişimini açıklar. |
2 | Milli Eğitim Şuralarındaki Beden Eğitimi ve Sporu açıklar. |
3 | Cumhuriyet Döneminden itibaren Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni yetiştiren okulları ve özelliklerini bilir. |
4 | Türkiye’de Beden Eğitimi ve Spor öğretmeni yetiştiren kurumların eğitim standartlarının oluşturulması hakkında bilgi ve fikir sahibi olur. |
5 | Cumhuriyet döneminden itibaren uygulamaya konan Beden Eğitimi ve Spor dersi ortaokul öğretim programlarını bilir. |
6 | Cumhuriyet döneminden itibaren uygulamaya konan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği lisans programlarını bilir. |
7 | Türkiye’deki Beden Eğitimi ve Spor Bölümlerine öğrenci seçim yöntemlerinin neler olduğunu açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Türkiye’de Cumhuriyet Dönemi beden eğitimi ve sporun ekonomik, politik, kurumsallık, örgütlenme, sistem ve programlar, yayınlar, kongreler, sempozyumlar ve eğiticilerin yetiştirilmesinin gelişim sürecinin incelenmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Türkiye’de Cumhuriyet Öncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Sporun Durumu. | ||
2 | Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşu, Dayandığı Temeller, Temel Felsefesi ve Uygulamalarının Beden Eğitimi ve Spora Yansıması. | ||
3 | Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Beden Eğitimi ve Sporun Topluma Kazandırılması Yönünde Uygulamalar. | ||
4 | Türkiye’de Cumhuriyet’in Benimsediği Modern Spor Anlayışı. | ||
5 | Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Beden Eğitimi ve Sporun Yönetiminin Kurumsallaştırılması. | ||
6 | Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Beden Eğitimi Öğretmeni, Uzman ve Teknik Adam Yetiştirme Politikaları. | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Örgün Eğitim Programlarında Beden Eğitimi ve Spor. | ||
9 | Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Yaygın Eğitim Programlarında Beden Eğitimi ve Spor. | ||
10 | Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Uluslararası Spor Faaliyetlerine Katılımın Değerlendirilmesi | ||
11 | Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Beden Eğitimi ve Spor Alanında Yapılan Kongreler ve Şûralar. | ||
12 | Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Beden Eğitimi ve Sporda Yayınlar. | ||
13 | Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Beden Eğitimi ve Sporda Öncü Eğitimciler ve Atatürk’ün Beden Eğitimi ve Spor Düşüncesinin Değerlendirilmesi. | ||
14 | Final Sınavı |
Fişek, K., Devlet Politikası ve Toplumsal Yapıyla İlişkileri Açısından Spor Yönetimi, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları: 515, Ankara, 1983 Güven, Ö., “Atatürk’ün Beden Eğitimi ve Spor Politikası”, Beşinci Uluslararası Atatürk Kongresi 8-12 Aralık 2003-Ankara Bildiriler, Cilt-II, Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara, 2005, s.1051-1066. Palazoğlu, A. B., Başöğretmen Atatürk 1919-1928, Cilt:1, 1928-1938, Cilt:2, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Araçları ve Donatım Dairesi Başkanlığı, Ankara, 1991.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 3 | 20 | 60 |
Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
Ev Ödevi | 3 | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 4 | 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 7 | 3 | 5 | 3 |