| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| BES-6022 | EGZERSİZ VE FİZİKSEL AKTİVİTE GELİŞTİRME YÖNTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Spor yapma bilinci ve alışkanlığı kazandırmak, fiziksel uygunluğu geliştirme ilkelerini, amacını ve öneminin kavratılması, egzersizler öncesi ısınmanın önemi, kuvvet ve kassal dayanıklılık programlama prensiplerinin uygulanması amaçlanmıştır.
| 1 | Tedavi öncesi hastaya gerekli bilgiyi verir ve hastayı tedaviye uygun olarak hazırlar. |
| 2 | Fizyoterapi araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini yapar en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. |
| 3 | Fizyoterapi hastalarına ait verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel, etik ilke ve mesleki değerlere uygun hareket eder |
| 4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür |
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
| 6 | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. |
| 7 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip, mesleki gelişimi için hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır. |
| 8 | Diğer sağlık çalışanları ve hasta ile etik çerçevede etkili bir iletişim kurabilme yetisi kazanır. |
| 9 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
| 10 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. |
Birinci Öğretim
Yok
Fiziksel aktivite, egzersiz, ve spor, Fiziksel aktivite, İnaktivite, Fiziksel uygunluk, egzersiz eğitimi yöntemleri, fiziksel aktivitenin ve egzersizin etkileri
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Sağlık , fiziksel aktivite, egzersiz vb. kavramların tanımlanması. Fiziksel aktivite ve egzersizlerin sağlığımıza etkileri. Harekete geçmek için nedenler. | ||
| 2 | Kas sistemi, Kasın kasılması (İzometrik kasılma, İzotonik kasılma, Eksantrik kasılma, Konsantirik kasılma) | ||
| 3 | Fiziksel uygunluk , Antrenman prensipleri, verimli ve güvenli antrenman programı için önemli ipuçlar | ||
| 4 | Isınma periyodunun bileşenleri , Soğuma periyodunun bileşenleri ve Dinlenme periyodunun bileşenleri. | ||
| 5 | Trapezius kası , anatomik olarak incelenmesi. Trapezius kasını geliştiren egzersizler, Egzersizlerin etkilediği diğer kas grupları. | ||
| 6 | deltoid kası , anatomik olarak incelenmesi. deltoid kasını geliştiren egzersizler, Egzersizlerin etkilediği diğer kas grupları. | ||
| 7 | Ara Sınav | ||
| 8 | pectoralis major kası , anatomik olarak incelenmesi. pectoralis major kasını geliştiren egzersizler, Egzersizlerin etkilediği diğer kas grupları. | ||
| 9 | triceps kası , anatomik olarak incelenmesi. Triceps kasını geliştiren egzersizler, Egzersizlerin etkilediği diğer kas grupları. | ||
| 10 | biceps kası , anatomik olarak incelenmesi. biceps kasını geliştiren egzersizler, Egzersizlerin etkilediği diğer kas grupları. | ||
| 11 | abdominal kası , anatomik olarak incelenmesi. abdominal kasını geliştiren egzersizler, Egzersizlerin etkilediği diğer kas grupları. | ||
| 12 | quadriceps kası , anatomik olarak incelenmesi. quadriceps kasını geliştiren egzersizler, Egzersizlerin etkilediği diğer kas grupları. | ||
| 13 | hamstring kası , anatomik olarak incelenmesi. Hamstring kasını geliştiren egzersizler, Egzersizlerin etkilediği diğer kas grupları. | ||
| 14 | Final |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 5 | 5 | 25 |
| Takım/Grup Çalışması | 5 | 4 | 20 |
| Proje Sunma | 5 | 5 | 25 |
| Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 184 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||||||
| ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||
| ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
| ÖÇ 7 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
| ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
| ÖÇ 9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 10 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |