Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BES-6026 | GELENEKSEL OYUN VE SPORLARDA ALAN ÇALIŞMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Geleneksel Türk oyun ve sporlarımızın tarihsel boyutu, sosyokültürel durumu ile günümüzdeki durumun değerlendirilmesi ve yeni yaklaşım şekillerinin tartışılması, seçili geleneksel oyun ve sporların uygulanması, organizasyonu ve yönetimi.
Prof. Dr. Mehmet TÜRKMEN
1 | Geleneksel spor kavramı, kültürel yapı üzerine etkilerini kavrar. |
2 | Geleneksel sporların tarihsel gelişimini öğrenir. |
3 | Geleneksel sporların sosyolojik işlevini öğrenir. |
4 | Geleneksel sporların günümüze etkilerini öğrenir. |
5 | Türklerin güreş sporu tarihsel geçmişini öğrenir. |
6 | Türklerin cirit sporu tarihsel geçmişini öğrenir |
7 | Türklerin yağlı güreş sporu tarihsel geçmişini öğrenir. |
8 | Karapınar ve diğer yağlı güreşlerdeki sembolik gelenekleri tanır. |
9 | Türklerin geleneksel sporları sürdürmede ünlü sporcuları tanır. |
10 | ÇEVGEN/ÇÖĞEN/GÖKBÖRÜ/ OĞLAK OYUNU/ KOKPAR/ ULAK TARTYŞ/ BUZKAŞİ/ OTARIŞ/ ATLI GÜREŞ/ ER İNİŞ RAHVAN BİNİCİLİK hakkında bilgi sahibi olur. |
11 | Binicilik ve Türk tarihi hakkında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Yok
1.Geleneksel spor kavramı, kültürel yapı üzerine etkileri ve ortaya çıkışı. 2.Geleneksel Türk Sporlarının ve oyunlarının tarihsel boyutu 3.Geleneksel Türk sporlarının ve oyunlarının toplumsal işlevi 4.Geleneksel Türk Sporlarının ve oyunlarının Özellikleri 5.Geleneksel Türk Sporlarının ve oyunlarının Günümüze yansımaları 6.Gelenekselleşen sporların günümüzde toplumsal etkileri. 7.Güreş sporunun tarihsel geçmişi ve sporcuları 8.Yağlı güreş spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu 9.Binicilik spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu 10.Okçuluk spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu 11.Kılıç sporları dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu 12.Cirit spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu 13.ÇEVGEN/ÇÖĞEN/GÖKBÖRÜ/ OĞLAK OYUNU/ KOKPAR/ ULAK TARTYŞ/ BUZKAŞİ/ OTARIŞ/ ATLI GÜREŞ/ ER İNİŞ RAHVAN BİNİCİLİK 14.Genel Değerlendirme
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Geleneksel spor kavramı, kültürel yapı üzerine etkileri ve ortaya çıkışı. | - | - |
2 | Geleneksel Türk Sporlarının tarihsel boyutu | - | - |
3 | Geleneksel Türk sporlarının toplumsal işlevi | - | - |
4 | Geleneksel Türk Sporlarının Özellikleri | - | - |
5 | Geleneksel Türk Sporlarının Günümüze yansımaları | - | - |
6 | Gelenekselleşen sporların günümüzde toplumsal etkileri. | - | - |
7 | Güreş sporunun tarihsel geçmişi ve sporcuları | - | - |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Yağlı güreş spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu | - | - |
10 | Binicilik spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu | ||
11 | Okçuluk spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu | ||
12 | Kılıç sporları dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu | ||
13 | Cirit spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu | ||
14 | ÇEVGEN/ÇÖĞEN/GÖKBÖRÜ/ OĞLAK OYUNU/ KOKPAR/ ULAK TARTYŞ/ BUZKAŞİ/ OTARIŞ/ ATLI GÜREŞ/ ER İNİŞ RAHVAN BİNİCİLİK |
Türk Dünyasında Ortak Sporlar. GSGM. Geleneksel Sporlarımızdan ATASPORU CİRİT Türk Spor Tarihi (Geleneksel Aba-Şalvar Güreşlerimiz)- Haydar İşler Turna Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 35 |
Sözlü Sınav | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 175 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 8 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 9 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 10 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 11 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 |